Mentorprogramot indít a nemzetközi piacokat meghódítani vágyó magyar e-kereskedők számára a Digitális Kereskedelmi Szövetség

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 05. 24. 12:57

Több, mint százezer euró összértékű, cégekre szabott, egyedülálló szakmai programmal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség. A program célja, hogy a bekerülő cégek sikeres hazai szakértők segítségével lépjenek a következő szintre és sikertörténeteikkel egyre több kereskedőnek mutassanak példát, hogy a nemzetközi terjeszkedés reális cél a magyar kereskedők számára is. A Digitális Kereskedelmi Szövetség a jelentkezéseket június 9-ig várja. A mentorprogram díjmentes. A részletes program itt érhető el.

A helyek száma limitált

Egyedülálló mentorprogrammal segíti az érett, nemzetközi terjeszkedést tervező magyar e-kereskedő cégeket a Digitális Kereskedelmi Szövetség, melynek tagjai olyan magyar vagy Magyarországon működő nemzetközi cégek és szakmai szervezetek – mint az Adevinta Hungary; DHL Express; GKID; Google; Growww Digital; IVSZ; Mastercard, Oander és a Boxy – akik maguk is fontosnak tartják a digitális kereskedelem ügyét és a szektor megerősítését. A cégekre szabott, százezer eurót meghaladó összértékű szakmai programmal a szövetség a külföldi terjeszkedésben még kihívásokkal küzdő magyar webáruházak további fejlődését támogatja, hogy egyre több magyar e-kereskedő érhessen el nemzetközi szinten is látható sikereket. 

Kiket várnak?

A programba azok a legígéretesebb hazai cégek kerülnek be, akik tervezik az új, külföldi piacok meghódítását vagy már meg is tették az első lépéseket, akiknek kiemelt célja a nemzetközi e-kereskedelemben rejlő lehetőségek kiaknázása és szeretnének jobban növekedni, mint amire a magyar piac lehetőséget ad. Az ideális jelentkezők a nemzetközi terjeszkedésre hosszú távú befektetésként tekintenek és nemcsak azonnali megtérülésben gondolkoznak, továbbá hajlandóak a vezetők idejét is ráfordítani a programban való részvételre.

Miről lesz szó a programban?

A mentorprogramban hazai és nemzetközi piacvezető cégek vezetése során tapasztalatot szerzett, elismert szakértők segítik a résztvevők fejlődését, hogy minél előbb készen álljanak a nemzetközi terjeszkedésre és a mainál nagyobb kihívások megoldására. 

Szó lesz arról, hogy: 

  • hogyan készíthetjük fel a szervezetet a nemzetközi terjeszkedésre, 
  • milyen esélyekkel indulunk és hogyan szerezhetünk megfelelő információkat a külföldi piacra lépéshez, 
  • hogyan lehet alkalmazkodni a helyi sajátosságokhoz, 
  • hogyan nézzünk ki úgy, mint a helyiek, 
  • hogyan juttathatjuk el termékeinket  leghatékonyabban a leendő vásárlókhoz, 
  • hogyan építhetünk az új piacokon stabil kereskedői márkát, amely támogatja az értékesítést,
  • hogyan érdemes folyamatainkat digitalizálni és milyen eszközöket érdemes bevezetni, 
  • hogyan tervezzük megfelelően a jogi és pénzügyi folyamatokat és 
  • mire kell figyelni az információbiztonság területén.

A program abban segít, hogy a résztvevők felkészülten, alapos tervezés után és a megfelelő stratégia mentén lépjenek be az új, ismeretlen piacokra és hatékonyan találják meg vásárlóikat a világ bármely táján. 

Miért érdemes jelentkezni? 

A Digitális Kereskedelmi Szövetség alapítása óta sokat fáradozott azon, hogy mára a kisebb e-kereskedők számára is egyre vonzóbbá vált az export. A GKID és a Mastercard által publikált Digitális Kereskedelmi Körkép is rávilágított, hogy:

  • lejjebb húzódott az e-kereskedők külföldi piacra lépését meghatározó éves forgalmi határ; 
  • a belföldi piacnak komoly korlátai vannak, legyen szó az új vásárlók megszerzéséről, a vásárlási frekvencia növeléséről vagy a megfelelő marketing stratégia alkalmazásáról; 
  • erősödnek a külföldi kereskedők. A felmérésből az is kiderült, hogy a 2022-es magyar online forgalom 16-18%-át, a tranzakciók 19-20%-át adják azok a külföldi kereskedők, akiknek bár az operációja nem hazánkban van, mégis helyinek tűnő lokalizált szolgáltatással vannak jelen Magyarországon. 

Ezekre a kihívásokra kínál segítséget a Digitális Kereskedelmi Szövetség mentorprogramja, melynek legfontosabb célja, hogy elismert hazai szakemberek segítségével egyre több webáruházat inspiráljon és bátorítson a külföldi terjeszkedésre.

Kapcsolódó cikkeink