Mennyiségben is nőtt a sima édes és a háztartási keksz

Szerző: trademagazin Dátum: 2010. 03. 22. 08:00

A piaci pozíciójukat most is erősíteni képes kategóriákhoz tartozik az édes keksz. Kiskereskedelmi forgalma értékben 6 százalékkal emelkedett 2008. december–2009. novemberben, az előző évhez képest. Ugyanakkor mennyiséget tekintve lényegében stabilan 25 ezer tonna körül alakul a piac. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe. Ezzel az édes keksz a táblás csokoládéval együtt az a kategória, amelynek forgalma legnagyobb mértékben nőtt, az édességek közül, értékben.
Az édes keksz beletartozik a legnagyobb forgalmú, évi 20 milliárd forintnál nagyobb piacméretű édességek sorába, a hűtött szeletes édesség után, megelőzve a táblás csokoládét. Éves piacmérete meghaladja a 23 milliárd forintot. Legnagyobb szegmense, a sima édes piaci részesedése 37 százalékról 40-re nőtt, értékben. A háztartási kekszek mutatója 1 százalékponttal javult, 19 százalékra. Csökkent viszont a csokoládés és a mix részaránya.
A bolti forgalmon belül a kereskedelmi márkák részesedése nőtt: mennyiségi eladást tekintve 38-ról 40 százalékra.
Kiszerelésméreteket tekintve értékben a legnagyobb, 151–200 grammos szegmens részesedése 33 százalékról 35-re emelkedett. Az utána következő 201–500 grammosé 29-ről 30-ra. Jelentősebb csökkenést a 101–150 grammosnál regisztráltunk, 10-ről 8 százalékra.
A bolttípusok között a 401–2 500 négyzetméteres csatorna növekedett: részaránya mennyiségben is, értékben is 4-4 százalékponttal lett nagyobb; 42, illetve 44 százalékra emelkedett.
Az egy csomagolási egységre jutó éves átlagár 205-ről 222 forintra emelkedett, egyik évről a másikra.

Kapcsolódó cikkeink