Magazin: mennyire befolyásolják a beszerzés helyszínét az akciók?
A zöldség-gyümölcs, illetve a frisshús-kategóriába tartozó termékek hirdetési aktivitása folyamatosan és szignifikánsan növekvő tendenciát mutat az országosan érvényes kiskereskedelmi láncok akciós újságjaiban.
Míg 2009-ben 6667 db megjelenés volt ezen kategóriákban, addig 2010-ben már 7242 db friss piaci termék szerepelt a leafletekben, 2011 első félévében pedig 3922 db termékaktivitás volt, ami előrevetíti, hogy a 2011-es év végi összesített megjelenési aktivitás előreláthatóan magasabb lesz a 2010-es aktivitási adatoknál.
A csatornák versenyét egyértelműen a hipermarketek nyerték, 2009-ben és 2010-ben is. A hirdetett termékek közel 52 százaléka szerepelt ebben a csatornában, várhatóan az idei évben is megőrzik az 52-54 százalék körüli részesedésüket. A második helyen volt némi átrendeződés, a diszkont csatorna a 2010-es évben megelőzte a C+C boltokat, a frissáru-hirdetések több mint 13 százaléka realizálódott ezekben a szórólapokban, szemben a C+C 10 százalékával.
A frissáru-akciók fontosságát jól mutatja, hogy a tavalyi évben a hirdetések több mint 6 százaléka szerepelt az újságok címoldalán, ami a legkiemelkedőbb, és egyben legköltségesebb felületnek nevezhető a leafletek piacán.
Ahogy a GfK Hungária több tanulmányából egyértelműen kiderül, a magyar vásárlók egyre tudatosabbak és árérzékenyebbek. Nyilvánvalóan ezt ismerték fel az akciókat szervező beszállítók és kereskedők is, így igyekeznek a legkiemelkedőbb felületen megjeleníteni a friss hús, illetve a zöldség-gyümölcs kategóriákat, amely, mint láttuk, a két legjelentősebb élelmiszer-kategória a háztartások vásárlásaiban.
A zöldség-gyümölcs hirdetések élénkülését alapvetően befolyásolhatják az egészségesebb étrend kialakítását célzó kampányok is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >