Magazin: mennyire befolyásolják a beszerzés helyszínét az akciók?
A zöldség-gyümölcs, illetve a frisshús-kategóriába tartozó termékek hirdetési aktivitása folyamatosan és szignifikánsan növekvő tendenciát mutat az országosan érvényes kiskereskedelmi láncok akciós újságjaiban.
Míg 2009-ben 6667 db megjelenés volt ezen kategóriákban, addig 2010-ben már 7242 db friss piaci termék szerepelt a leafletekben, 2011 első félévében pedig 3922 db termékaktivitás volt, ami előrevetíti, hogy a 2011-es év végi összesített megjelenési aktivitás előreláthatóan magasabb lesz a 2010-es aktivitási adatoknál.
A csatornák versenyét egyértelműen a hipermarketek nyerték, 2009-ben és 2010-ben is. A hirdetett termékek közel 52 százaléka szerepelt ebben a csatornában, várhatóan az idei évben is megőrzik az 52-54 százalék körüli részesedésüket. A második helyen volt némi átrendeződés, a diszkont csatorna a 2010-es évben megelőzte a C+C boltokat, a frissáru-hirdetések több mint 13 százaléka realizálódott ezekben a szórólapokban, szemben a C+C 10 százalékával.
A frissáru-akciók fontosságát jól mutatja, hogy a tavalyi évben a hirdetések több mint 6 százaléka szerepelt az újságok címoldalán, ami a legkiemelkedőbb, és egyben legköltségesebb felületnek nevezhető a leafletek piacán.
Ahogy a GfK Hungária több tanulmányából egyértelműen kiderül, a magyar vásárlók egyre tudatosabbak és árérzékenyebbek. Nyilvánvalóan ezt ismerték fel az akciókat szervező beszállítók és kereskedők is, így igyekeznek a legkiemelkedőbb felületen megjeleníteni a friss hús, illetve a zöldség-gyümölcs kategóriákat, amely, mint láttuk, a két legjelentősebb élelmiszer-kategória a háztartások vásárlásaiban.
A zöldség-gyümölcs hirdetések élénkülését alapvetően befolyásolhatják az egészségesebb étrend kialakítását célzó kampányok is.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >