Mélyponton a németországi e-kereskedelem
Németországban tavaly fordult elő először, hogy az online költések visszaesése kétszámjegyű volt. A 79,7 milliárd eurós összeköltés 11,8%-os csökkenést jelez a 2022-es 90,4 milliárdhoz képest – tájékoztatott a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland (bevh) „Mélyponton az e-kereskedelmi forgalom” című közleményében.
A jelentés szintén kiemeli, hogy az online költések 2022-ben már jelentősen (8,8%-kal) csökkentek 2021-hez képest.
A német e-kereskedelmi szövetség a visszaesést a „fogyasztók mérsékeltebb költési hajlandóságának” tulajdonítja. Tavaly a fogyasztók különösen könyvekre, számítógépekre, ékszerekre, cipőkre és ruházati cikkekre költöttek kevesebbet online.
Online takarékosság
A német fogyasztók takarékossága az online csatornában nyilvánvaló a bevh adatai alapján, hiszen a németországi termékértékesítésben az online bevételek aránya 11,8%-ról 10,2%-ra csökkent. Ez azt jelzi, hogy a pandémiát követő időszakban a fizikai kiskereskedők ismét jobban teljesítettek, mint online társaik. A német online fogyasztók szolgáltatásokra fordított kiadásai ezzel szemben tavaly 12,7%-kal 12,7 milliárd euróra nőttek.
Javuló adatok
A bevh megjegyzi, hogy az online forgalmi adatok javultak az elmúlt év során. Míg 2023 első negyedévében 15%-kal csökkentek a kiadások, addig a negyedik negyedévre ez az arány megfeleződött és öt negyedévnyi kétszámjegyű esés után először fordult elő, hogy a forgalom csökkenésének aránya egyszámjegyű lett.
Újbóli növekedés
A kiadások további csökkennése dacára a bevh az idei évben stabilizálódásra, majd az online költések újbóli növekedésére számít.
A bevh és az EHI Retail Institute közös előrejelzésében 2%-os nominális növekedést vár a németországi e-kereskedelemben, ahol az Amazon a piacvezető.
Kapcsolódó cikkeink
Egyre nagyobb a német fogyasztók hazai élelmiszerekbe vetett bizalma
A német fogyasztók 89%-a biztonságosnak vagy nagyon biztonságosnak tartja az…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Megtartotta közgyűlését az Országos Kereskedelmi Szövetség
Az Országos Kereskedelmi Szövetség éves közgyűlésén megerősítette egyes régi, illetve…
Tovább olvasom >860 milliárdos árbevételt ért el 2024-ben a Coop
Mintegy 4 százalékos növekedésnek köszönhetően 860 milliárd forintos árbevételt ért…
Tovább olvasom >