Mélyponton a németországi e-kereskedelem
Németországban tavaly fordult elő először, hogy az online költések visszaesése kétszámjegyű volt. A 79,7 milliárd eurós összeköltés 11,8%-os csökkenést jelez a 2022-es 90,4 milliárdhoz képest – tájékoztatott a Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland (bevh) „Mélyponton az e-kereskedelmi forgalom” című közleményében.
A jelentés szintén kiemeli, hogy az online költések 2022-ben már jelentősen (8,8%-kal) csökkentek 2021-hez képest.
A német e-kereskedelmi szövetség a visszaesést a „fogyasztók mérsékeltebb költési hajlandóságának” tulajdonítja. Tavaly a fogyasztók különösen könyvekre, számítógépekre, ékszerekre, cipőkre és ruházati cikkekre költöttek kevesebbet online.
Online takarékosság
A német fogyasztók takarékossága az online csatornában nyilvánvaló a bevh adatai alapján, hiszen a németországi termékértékesítésben az online bevételek aránya 11,8%-ról 10,2%-ra csökkent. Ez azt jelzi, hogy a pandémiát követő időszakban a fizikai kiskereskedők ismét jobban teljesítettek, mint online társaik. A német online fogyasztók szolgáltatásokra fordított kiadásai ezzel szemben tavaly 12,7%-kal 12,7 milliárd euróra nőttek.
Javuló adatok
A bevh megjegyzi, hogy az online forgalmi adatok javultak az elmúlt év során. Míg 2023 első negyedévében 15%-kal csökkentek a kiadások, addig a negyedik negyedévre ez az arány megfeleződött és öt negyedévnyi kétszámjegyű esés után először fordult elő, hogy a forgalom csökkenésének aránya egyszámjegyű lett.
Újbóli növekedés
A kiadások további csökkennése dacára a bevh az idei évben stabilizálódásra, majd az online költések újbóli növekedésére számít.
A bevh és az EHI Retail Institute közös előrejelzésében 2%-os nominális növekedést vár a németországi e-kereskedelemben, ahol az Amazon a piacvezető.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >