Mélyhűtő raktárat épít Budaörsön a Catone Kft.
Hét milliárd forintból új mélyhűtő raktárat tervez megépíteni Budaörsön az olasz tulajdonú Catone Kft. – közölte az elsősorban mélyhűtött áruk fuvarozásával és raktározásával foglalkozó cég az MTI-vel.
A tervek szerint 2022-re megvalósuló beruházással a cég budaörsi telephelye Közép-Európa egyik legfontosabb mélyhűtött logisztikai központjává válik, raktározási kapacitása 70 százalékkal nő és minimum 30 új munkahelyet teremt – tájékoztatott a közleményben Carlo Catone, a cégcsoport tulajdonosa.
Kiemelték: a fejlesztéssel a Catone Kft. árbevétele rövid időn belül csaknem megduplázódik, és a növekedés szinte teljes mértékben export árbevétel.
Az új létesítmény 10 ezer négyzetméter alapterületű lesz, 12 tárolási szinttel. Összesen 21 888 darab, szabvány méretű, 1 tonnás raklap tárolására válik alkalmassá. A tárolási hőmérséklet -25 Celsius fok lesz.
A raktárban az áru átvételétől kezdődően az anyagmozgatás teljesen automatikus lesz, az áru emberi kéz érintése nélkül jut a betárolás helyére, és kifelé is ugyanígy automatikus lesz a folyamat. A teljes raktárt magába foglaló, pályára felfüggesztett, önálló szállítójárművekből álló rendszer óránként akár 180 raklapot is megmozgat.
A cég 1995 óta van jelen Magyarországon, azóta több mint 7 milliárd forintot költött beruházásra, fejlesztésre. A Magyarországon működő 10 legnagyobb olasz cég egyike, több mint 140 embernek ad munkát és a világgazdasági válság ellenére eltökélt a további innovációban, fejlesztésben – írták.
A vállalat budaörsi központja hűtött és fagyasztott élelmiszerek raktározásával, belföldi és nemzetközi szállításával, disztribúciójával és egyéb logisztikai szolgáltatások nyújtásával foglalkozik. Olyan ügyfeleknek szolgáltat, mint az Unilever, az Upfield, a Tesco, a Fornetti vagy a Burger King – írták.
A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Catone Kft. belföldi és export értékesítésből származó árbevétele 4,3 milliárd forint volt tavaly, egy évvel korábban 4,1 milliárd forintot tett ki. Adózott eredménye 2019-ben meghaladta a 243 millió forintot, 2018-ban pedig 53 millió forint volt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Történetének legnagyobb kihívásával szembesül a tengeri áruszállítás
A koronavírus-járvány hatásai világszerte a tengeri árufuvarozás fontosságára irányították a…
Tovább olvasom >Maradj talpon! – Nyolc, jövőt álló kitörési terület hagyományos boltok számára
Ugyan a kiskereskedelem kihívásai nem most kezdődtek, de az mindenképpen…
Tovább olvasom >Egy év múlva Európa legnagyobb intermodális terminálja várja a kínai árut Fényeslitkén
Megkezdték Európa legnagyobb intermodális termináljának építését a Záhony térségében lévő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Coca-Cola: Az üres palack és alumíniumdoboz is érték, a versenytársaké is!
Mindannyiunk célja egy körforgásos gazdaság létrehozása. Ez azonban csak közös…
Tovább olvasom >Fokozatosan növeli a fenntartható pamut arányát saját márkás textiltermékeiben a Lidl
A Lidl célul tűzte ki, hogy 2022 végéig 100%-ban fenntartható…
Tovább olvasom >Self scanning: új szolgáltatással segíti a dm a gyors bevásárlást!
Önálló, érintkezésmentes és gyors bevásárlás? A dm új szolgáltatást vezetett…
Tovább olvasom >