Mekkora a karácsonyi ajándékok szénlábnyoma?
Egyre több vállalat csökkentené termékeinek szénlábnyomát a klímasemleges működés eléréséhez és a fogyasztói elvárásoknak való megfelelés érdekében. Sokuk már méri például, hogy az energiafogyasztással mennyi szén-dioxidot bocsát ki, de a komolyabb előrelépést megnehezíti, hogy a termékek szénlábnyomának akár 70-90 százaléka nem a gyártó vállalatok saját folyamataiban, hanem az ellátási láncokban keletkezik.

CO2 adatok vehetik át a fenntarthatósági szlogenek helyét
Az érdemi csökkentés előfeltétele ezért, hogy a vállalatok pontos és megbízható kibocsátási adatokat gyűjtsenek a termékekhez anyagot, alkatrészeket, csomagolást szállító partnereiktől is – ez azonban rendkívül bonyolult és nehéz feladat. A Siemens egy új megoldás segítségével orvosolja a problémát.
A SiGreen alkalmazással a vállalatok a keletkezés helyén, például az ellátási lánc adott szakaszán, szereplőjénél gyűjthetnek valós kibocsátási adatokat. A termék szénlábnyomát így az iparági átlagértékek helyett tényleges állapotot mutató adatokból számolhatják ki, és azt mérőszámként használhatják. A mérőszámok alakulásából a vállalatok ugyanis ellenőrizhetik, hogy szén-dioxid-kibocsátásukat milyen változtatásokkal csökkenthetik a leginkább, ehhez célokat jelölhetnek ki, és követhetik, hogy intézkedéseik, termékfejlesztéseik mennyivel segítették ezek elérését.
Termékeik szénlábnyomát bemutató adataikat a gyártók és a beszállítók az Estainium blokklánc-alapú, nyílt hálózatában biztonságos módon oszthatják meg.
Az elosztott főkönyvi technológiára épülő Estainium – más megoldásoktól eltérően – nem egy cégnél vagy intézménynél, központilag tárolja az adatokat, hanem lehetővé teszi, hogy azokat az érintett felek közvetlenül osszák meg egymással. Termékeik szénlábnyomáról a partnerek így hitelesen cserélhetnek adatokat az ellátási lánc mentén anélkül, hogy más, érzékeny termékinformációkat kiszolgáltatnának. A blokklánc technológia lényege ugyanis, hogy a felvitt adatokat megmásíthatatlanná teszi, mivel minden változtatást az elosztott főkönyvhöz hozzáférő, összes fél számára láthatóan dokumentál, így transzparenciát biztosít.
A SiGreen és az Estainium technológiájának használatával a vállalatok megkülönböztethetik termékeiket, és szlogenek helyett adatokkal könnyíthetik meg az környezettudatos vásárlói döntéseket.
Kapcsolódó cikkeink
Corvinus-kutatás: Nők vezetik a fenntarthatóbb gazdaságokat
Jobban optimalizálják az erőforrásokat, ökohatékonyabbak a nők által vezetett mezőgazdasági…
Tovább olvasom >Visszatérnek az ÖKO KALAND hősei – folytatódik a SPAR fenntarthatósági minisorozata
A SPAR új epizódokkal folytatja a nagy sikerű „SPAR ÖKO…
Tovább olvasom >Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >