Megvette a finn Oddlygood a brit Rude Health márkát
A skandináv vegán piacon vezető finn Oddlygood felvásárolta az Egyesült Királyság egyik legismertebb növényi italokat gyártó márkáját, a Rude Healtht. A 2005-ben Camilla és Nick Barnard által alapított Rude Health bevétele, mely minőségi alapanyagokat felhasználva zab-, mandula-, szója- és más növényi tejhelyettesítőket, valamint cereáliákat gyárt, idén akár a 28 millió eurót is elérheti.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A Valio tejipari óriásból kivált finn Oddlygood a növényi tejeken kívül joghurtokat, desszerteket, krémeket és sajtokat is készít. Az év elején a svéd Planti márkát felvásárló vállalat idei éves árbevétele a várakozások szerint elérheti az 50 millió eurót. Niko Vuorenmaa vezérigazgató szerint az Oddlygood célja az Egyesült Királyságban és Európában vezető növényi alapú élelmiszer-vállalattá válni, amely folyamatot az akvizíció felgyorsíthatja.
A Rude Health márka különleges, merész dizájnjáról ismert, amely új lendületet hozott a növényi tejhelyettesítők piacára. Ezt a hagyományos „egészséges” hatást keltő arculattal szembemenő megjelenést a márka alapítói annak idején tudatosan választották.
A felek a tranzakció értékét nem hozták nyilvánosságra, de a tulajdonosok várhatóan hét számjegyű összeget kapnak részesedésükért. //
Kapcsolódó cikkeink
30 millió euróból fejleszti finnországi sajtüzemét a Valio
A finn Valio tejipari vállalat mintegy 30 millió eurós beruházással…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >Regisztráljon most látogatóként a Free From & Specialty Food & Wine Expo 2025 rendezvényre Bécsben!
Már megnyílt a regisztráció a Free From & Specialty Food…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >