Megvette a finn Oddlygood a brit Rude Health márkát
A skandináv vegán piacon vezető finn Oddlygood felvásárolta az Egyesült Királyság egyik legismertebb növényi italokat gyártó márkáját, a Rude Healtht. A 2005-ben Camilla és Nick Barnard által alapított Rude Health bevétele, mely minőségi alapanyagokat felhasználva zab-, mandula-, szója- és más növényi tejhelyettesítőket, valamint cereáliákat gyárt, idén akár a 28 millió eurót is elérheti.
A cikk a Trade magazin 2024/12-2025/01. lapszámában olvasható.
A Valio tejipari óriásból kivált finn Oddlygood a növényi tejeken kívül joghurtokat, desszerteket, krémeket és sajtokat is készít. Az év elején a svéd Planti márkát felvásárló vállalat idei éves árbevétele a várakozások szerint elérheti az 50 millió eurót. Niko Vuorenmaa vezérigazgató szerint az Oddlygood célja az Egyesült Királyságban és Európában vezető növényi alapú élelmiszer-vállalattá válni, amely folyamatot az akvizíció felgyorsíthatja.
A Rude Health márka különleges, merész dizájnjáról ismert, amely új lendületet hozott a növényi tejhelyettesítők piacára. Ezt a hagyományos „egészséges” hatást keltő arculattal szembemenő megjelenést a márka alapítói annak idején tudatosan választották.
A felek a tranzakció értékét nem hozták nyilvánosságra, de a tulajdonosok várhatóan hét számjegyű összeget kapnak részesedésükért. //
Kapcsolódó cikkeink
A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Mikroműanyagok az üveges italokban
Egy friss francia kutatás szerint az üvegpalackos italok több mikroműanyagot…
Tovább olvasom >Közös növényi újdonságokat dob piacra a PepsiCo és a NotCo Chilében
A PepsiCo és a chilei NotCo együttműködésének eredményeként két új,…
Tovább olvasom >