Megveszi a spanyol Grupo Alimentario IAN az olajbogyó-termesztő Interolivát
A spanyol zöldségkonzerv- és készételgyártó Grupo Alimentario IAN felvásárolta a helyi Interoliva olívafeldolgozót. A tranzakció összegét a felek nem hozták nyilvánosságra. Alejandro Martínez vezérigazgató szerint a tranzakció „nagyobb növekedéssel” kecsegtet.
A Portobello Capital magántőke-befektetési csoport tulajdonában lévő Grupo Alimentario IAN „ideális lehetőségnek” nevezte a lépést, hiszen az Interoliva zöld olajbogyó-portfóliója „kiegészíti” saját kínálatát, amely túlnyomórészt fekete olajbogyóból áll.
Az 1898-ban alapított Interoliva régóta jelen van az üvegben forgalmazott olajbogyók piacán. Kínálatában zöld, fekete, fűszerezett és töltött olajbogyók szerepelnek, amelyeket a Mario’s és Marismas márkanevek alatt értékesít honlapja szerint „valamennyi kontinensen”. A vállalat mintegy 95%-ban nemzetközi exportra termel.
A felvásárlással a Grupo Alimentario IAN üzemeinek száma hétre emelkedik. Ezek mindegyike Spanyolországban található, három gyár a vállalat székhelyének otthon adó navarrai régióban, egy Cáceresben, egy Asztúriában, illetve most már kettő Sevillában működik, de az Interoliva központja és a Dos Hermanasban található olajfaültetvény is itt van.
Az olajbogyókon kívül a Grupo Alimentario IAN Carretilla márkanév alatt egy sor más zöldségkészítményt – többek között konzerv- és üveges spárgát, paradicsomot és szószokat, piquillo paprikát, hüvelyeseket és készételeket – állít elő.
A csoport több mint 50 országban, többek között Franciaországban, Németországban, Ausztráliában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban forgalmaz nagy- és kiskereskedelemben, valamint vendéglátóiparban, és saját márkás termékekkel is foglalkozik.
A vállalat honlapja szerint a teljes értékesítés mintegy 36%-a nemzetközi export.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Helyi befektető vásárolta fel az olasz Trinità húsipari vállalatot
A felvásárló Fondo Italiano d’Investimento célja a Trinità pozíciójának megszilárdítása…
Tovább olvasom >Szépségipari nagyvállalkozó mentené meg a The Body Shop-ot
Mike Jatania vállalkozó, aki kozmetikai márkák építésével szerezte vagyonát, arra…
Tovább olvasom >A spanyol Uvesco felvásárlását fontolgatja a Carrefour
Médiabeszámolók szerint a spanyol Uvesco Group élelmiszer-forgalmazó cég PAI Partners-től…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >