Megveszi a spanyol Grupo Alimentario IAN az olajbogyó-termesztő Interolivát
A spanyol zöldségkonzerv- és készételgyártó Grupo Alimentario IAN felvásárolta a helyi Interoliva olívafeldolgozót. A tranzakció összegét a felek nem hozták nyilvánosságra. Alejandro Martínez vezérigazgató szerint a tranzakció „nagyobb növekedéssel” kecsegtet.
A Portobello Capital magántőke-befektetési csoport tulajdonában lévő Grupo Alimentario IAN „ideális lehetőségnek” nevezte a lépést, hiszen az Interoliva zöld olajbogyó-portfóliója „kiegészíti” saját kínálatát, amely túlnyomórészt fekete olajbogyóból áll.
Az 1898-ban alapított Interoliva régóta jelen van az üvegben forgalmazott olajbogyók piacán. Kínálatában zöld, fekete, fűszerezett és töltött olajbogyók szerepelnek, amelyeket a Mario’s és Marismas márkanevek alatt értékesít honlapja szerint „valamennyi kontinensen”. A vállalat mintegy 95%-ban nemzetközi exportra termel.
A felvásárlással a Grupo Alimentario IAN üzemeinek száma hétre emelkedik. Ezek mindegyike Spanyolországban található, három gyár a vállalat székhelyének otthon adó navarrai régióban, egy Cáceresben, egy Asztúriában, illetve most már kettő Sevillában működik, de az Interoliva központja és a Dos Hermanasban található olajfaültetvény is itt van.
Az olajbogyókon kívül a Grupo Alimentario IAN Carretilla márkanév alatt egy sor más zöldségkészítményt – többek között konzerv- és üveges spárgát, paradicsomot és szószokat, piquillo paprikát, hüvelyeseket és készételeket – állít elő.
A csoport több mint 50 országban, többek között Franciaországban, Németországban, Ausztráliában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban forgalmaz nagy- és kiskereskedelemben, valamint vendéglátóiparban, és saját márkás termékekkel is foglalkozik.
A vállalat honlapja szerint a teljes értékesítés mintegy 36%-a nemzetközi export.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >Spanyolországban héthavi mélypontra mérséklődött a fogyasztói árak növekedése májusban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése 2,0 százalékra, tavaly október…
Tovább olvasom >Több spanyol városban tiltakoztak ismét a tömegturizmus miatt
Több spanyol nagyvárosban is számos tüntető vonult ismét utcára vasárnap,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >