Megveszi a spanyol Grupo Alimentario IAN az olajbogyó-termesztő Interolivát
A spanyol zöldségkonzerv- és készételgyártó Grupo Alimentario IAN felvásárolta a helyi Interoliva olívafeldolgozót. A tranzakció összegét a felek nem hozták nyilvánosságra. Alejandro Martínez vezérigazgató szerint a tranzakció „nagyobb növekedéssel” kecsegtet.
A Portobello Capital magántőke-befektetési csoport tulajdonában lévő Grupo Alimentario IAN „ideális lehetőségnek” nevezte a lépést, hiszen az Interoliva zöld olajbogyó-portfóliója „kiegészíti” saját kínálatát, amely túlnyomórészt fekete olajbogyóból áll.
Az 1898-ban alapított Interoliva régóta jelen van az üvegben forgalmazott olajbogyók piacán. Kínálatában zöld, fekete, fűszerezett és töltött olajbogyók szerepelnek, amelyeket a Mario’s és Marismas márkanevek alatt értékesít honlapja szerint „valamennyi kontinensen”. A vállalat mintegy 95%-ban nemzetközi exportra termel.
A felvásárlással a Grupo Alimentario IAN üzemeinek száma hétre emelkedik. Ezek mindegyike Spanyolországban található, három gyár a vállalat székhelyének otthon adó navarrai régióban, egy Cáceresben, egy Asztúriában, illetve most már kettő Sevillában működik, de az Interoliva központja és a Dos Hermanasban található olajfaültetvény is itt van.
Az olajbogyókon kívül a Grupo Alimentario IAN Carretilla márkanév alatt egy sor más zöldségkészítményt – többek között konzerv- és üveges spárgát, paradicsomot és szószokat, piquillo paprikát, hüvelyeseket és készételeket – állít elő.
A csoport több mint 50 országban, többek között Franciaországban, Németországban, Ausztráliában, az Egyesült Államokban, Kanadában és Japánban forgalmaz nagy- és kiskereskedelemben, valamint vendéglátóiparban, és saját márkás termékekkel is foglalkozik.
A vállalat honlapja szerint a teljes értékesítés mintegy 36%-a nemzetközi export.
Just Food
Kapcsolódó cikkeink
Árcsökkentéssel könnyíti a háztartások életét a Lidl és az Eroski
Jelentősen csökkentette árait a Lidl és az Eroski annak érdekében,…
Tovább olvasom >Spanyol vermutmárkát vett a Pernod Ricard
A francia Pernod Ricard 100%-os tulajdonrészt szerzett a St Petroni…
Tovább olvasom >Zöldenergia kontra zöld örökség: olajfaligeteket áldoznának fel Spanyolországban egy megújuló projektért
Spanyolország déli részén, az olívaolaj-termelés világközpontjának számító Jaén térségében a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >