Megvannak a Dreher Nagy Íztesztelői!
Új közönségkedvenc terméket vezet be a Dreher a piacra, a DreherFeszt sörkülönlegességeit pedig már a fogyasztók választják ki.
Mintegy 1100 jelentkezőből sorsolta ki azt a négy szerencsés nyertest vasárnap a rádiós fenegyerek, Fittikém, akik a Dreher Sörgyárak íztesztelő laboratóriumában kiválaszthatják, hogy mely különlegességek kerüljenek az idei DreherFeszt kínálati palettájára. A tavalyi közönségkedvenc Dreher Hidegkomlóst idén a cég bevezette a piacra, csak a budavári V. Jubileumi Sörfesztiválon több mint 2000 korsó fogyott belőle.
A DreherFeszt után a budavári V. Jubileumi Sörfesztiválon is nagy sikerrel mutatkozott be a Dreher Hidegkomlós sör, ezúttal azonban már hivatalos termékként. A tavalyi sörgyári fesztiválon ugyanis még csak egyszeri kóstolásra főzték le a vendégek számára ezt a sörkülönlegességet, ott azonban olyan kiugró sikert ért el, amely arra ösztönözte a Dreher Sörgyárakat, hogy beruházzon egy hidegkomlózó berendezésbe. Az úgynevezett komlóágyú beépítése után idén június közepétől a Dreher Hidegkomlóst bevezetik a kereskedelmi forgalomba és a vendéglátásba.
„A budavári V. Jubileumi Sörfesztivál volt a Dreher Hidegkomlós termékbevezetés nyitánya, és ismét megtapasztalhattuk, hogy a technológiának köszönhető rendkívül friss, aromás, citrusos komló íz a közönség kedvence. Az esemény alatt több mint 2000 korsó, azaz 800 liternél is több fogyott belőle, amely kedvező előrejelzés a szezonra” – hangsúlyozta Wilheim Gábor, a Dreher Sörgyárak prémium márkacsoport menedzsere.
Hozzátette: az előzményekre tekintettel az idei augusztus 29-iDreherFesztsörfelhozatalát már eleve a fogyasztók választhatják ki! Meghirdették ugyanis a Nagy Íztesztet, azaz a közönség tagjai jelentkezhettek arra a feladatra, hogy elmennek a magyarországi Dreher – egyébként az európai SABMiller cégcsoport minden tagját kiszolgáló – íztesztelő laboratóriumába, és kóstolás után meghatározzák, hogy mely specialitások kerüljenek a szezonzáró sörgyári fesztivál kínálati palettájára.
A négy szerencsés nyertest vasárnap a rádiós fenegyerek, Fittikém sorsolta ki a mintegy 1100 jelentkezőből – ő volt az, aki kalandos úton vállalkozott arra, hogy a járókelők és utazók segítségével eljuttassa az első hordó hidegkomlóst a Budai Várban tartott nyitóeseményre. (Az erről készült videó itt nézhető meg: http://youtu.be/qBlH6SclKaw) A Nagy Íztesztelők ráadásul a DreherFeszt fellépői közül a kedvenceikkel kóstolhatnak majd: a lineupban pedig olyan nevek szerepelnek, mint a PASO PlaysCovers, a Honeybeast, a Kaukázus és a Magashegyi Underground.
A sörgyártási folyamatban a sör keserűségét, ízét és aromáját alapvetőn a komló hozzáadása határozza meg. Vagyis az, hogy a komló mikor, milyen fokon kerül az alap sörléhez adagolva.Minél tovább forralják a komlót, annál inkább elpárolognak a keletkező illóolajok, és annál inkább a keserű íz marad.A hidegkomlózásos technológia során viszont a lefőzött sörbe, annak kihűlése után – csak 4°C fokos állapotban –újabb adag komlót adagolnak. Ennek előnye, hogy a keletkező illóolajok nem forrnak ki, így annyi komló íz és aroma kerül a végső sörbe, amennyi csak lehetséges. A hideg komlózás tehát nem ad keserű ízt a sörnek, sőt, a komló frissítő, üde íze marad meg. A Dreher Hidegkomlós termék alapsöre a Dreher Classic, amelyhez a végén, szűretlen állapotában citrusos komlót adagolnak.Az eljáráshoz egy speciális, erre a folyamatra szánt tartályra, az úgynevezett komlóágyúra (HopGun) van szükség, ami egyébként formára úgy néz ki, mint egy rakéta.
Kapcsolódó cikkeink
20 éve a siker fokmérője – Idén kétszeresen ünnepel a Superbrands Magyarország
2004 a nagy kezdetek éve volt. A Google bevezette a Gmailt,…
Tovább olvasom >A Dreher vezérigazgatója a befogadó kultúra további erősítésére tett vállalást
Nemzetközi kutatások* bizonyítják, hogy azok a vállalatok, ahol a munkavállalók…
Tovább olvasom >Brit szakember érkezik a Dreher Sörgyárak élére
A sörgyártás történelmének egyik fellegvárából, Angliából érkezik új vezérigazgató a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >