Megváltozott a Boci csoki: kisebb méret, új receptúra, megosztó íz
A Boci csoki, amely hosszú évek óta a magyar édességpiac egyik ikonikus terméke, idén jelentős változásokon ment keresztül. Nemcsak a mérete csökkent, hanem a receptúrája is átalakult, ami a rajongók körében vegyes fogadtatásra talált. Egy TikTok-videós, A termékkritikus, nemrég részletesen elemezte az új összetételt és ízvilágot, rámutatva arra, hogy a csoki már nem az, amit egykor a magyarok megszerettek – írja a Pénzcentrum.
Mi változott a receptben?
A METRO-ból származó élelmiszer-biztonsági adatlapok szerint a Boci csoki receptje idén május és szeptember között jelentős módosításokon esett át:
- Kakaó szárazanyag-tartalom: Májusban még 30% volt, szeptemberre ez 27%-ra csökkent.
- Bourbon vanília aroma: Az ikonikus összetevő helyét egyszerűen „természetes aroma” vette át.
- Növényi zsiradékok: Az új receptben megjelentek az olcsóbb alapanyagok, mint a pálmazsír és a shea vaj.
A TikTok-videós szerint ezek a változások jelentősen befolyásolták a Boci csoki ízét és textúráját, ami már nem olyan krémes és lágy, mint amit a csomagolás ígér.
Mi áll a változások mögött?
A csokoládéipar átalakulása mögött több tényező is áll, amelyek elsősorban a kakaóbab világpiaci árának drasztikus növekedésére vezethetők vissza. A kakaó ára az elmúlt években rekordmagasságot ért el, amelyért természeti katasztrófák és a globális kereslet-kínálat változásai felelősek. Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint a kakaóbab ára négyszerese volt idén nyáron, mint az elmúlt évtizedekben bármikor.
A költségek növekedése miatt a gyártók kénytelenek olcsóbb összetevőkhöz nyúlni, hogy versenyképesek maradjanak. Ez azonban gyakran az íz és a minőség rovására megy, ahogy azt a Boci csoki példája is mutatja.
A Boci csoki idén visszakerült magyar kézbe, miután az 1991-es Nestlé privatizációt követően a Cerbona átvette a márkát. Bár sokan remélték, hogy a hazai tulajdonos a régi, megszokott minőséget fogja visszahozni, a receptúra módosítása és a méretcsökkentés inkább negatív visszhangot váltott ki.
Válságban a csokoládéipar?
A változások rávilágítanak a csokoládéipar globális válságára, amelyet az alapanyagárak emelkedése, a gazdasági kihívások és a gyártók költségcsökkentési törekvései határoznak meg. Mindez olyan ikonikus termékekre is hatással van, mint a Boci csoki, amely már nem ugyanazt az élményt nyújtja, mint régen.
A kérdés most az, hogy a vásárlók hogyan fogadják ezeket a változásokat, és hogy a gyártók hogyan tudják megőrizni a hagyományos termékek iránti bizalmat és szeretetet egy nehezebb gazdasági környezetben. Egy biztos: a magyarok számára a Boci csoki mindig is egyet jelentett a nosztalgiával és az ünnepi édességekkel, így a minőség fenntartása kulcsfontosságú lenne a márka jövője szempontjából.
Kapcsolódó cikkeink
BOCI csokoládék földimogyoróval, zselével és mazsolával
A termékből három variáns érhető el, egy tejcsokis, egy tej-…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Temu és a Shein agresszív marketingstratégiája átrendezi a Black Friday piacot
A Temu és a Shein online marketingkampányai jelentős nehézségeket okoznak a versenytárs kiskereskedők és…
Tovább olvasom >A minimálbér-emelés a teljes bérskálát felfelé tolja 2025-ben
Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül…
Tovább olvasom >Az önállóságtól lesznek boldogok a munkavállalók – így tehetjük őket azzá
Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a…
Tovább olvasom >