Megváltozott a Boci csoki: kisebb méret, új receptúra, megosztó íz
A Boci csoki, amely hosszú évek óta a magyar édességpiac egyik ikonikus terméke, idén jelentős változásokon ment keresztül. Nemcsak a mérete csökkent, hanem a receptúrája is átalakult, ami a rajongók körében vegyes fogadtatásra talált. Egy TikTok-videós, A termékkritikus, nemrég részletesen elemezte az új összetételt és ízvilágot, rámutatva arra, hogy a csoki már nem az, amit egykor a magyarok megszerettek – írja a Pénzcentrum.
Mi változott a receptben?
A METRO-ból származó élelmiszer-biztonsági adatlapok szerint a Boci csoki receptje idén május és szeptember között jelentős módosításokon esett át:
- Kakaó szárazanyag-tartalom: Májusban még 30% volt, szeptemberre ez 27%-ra csökkent.
- Bourbon vanília aroma: Az ikonikus összetevő helyét egyszerűen „természetes aroma” vette át.
- Növényi zsiradékok: Az új receptben megjelentek az olcsóbb alapanyagok, mint a pálmazsír és a shea vaj.
A TikTok-videós szerint ezek a változások jelentősen befolyásolták a Boci csoki ízét és textúráját, ami már nem olyan krémes és lágy, mint amit a csomagolás ígér.
Mi áll a változások mögött?
A csokoládéipar átalakulása mögött több tényező is áll, amelyek elsősorban a kakaóbab világpiaci árának drasztikus növekedésére vezethetők vissza. A kakaó ára az elmúlt években rekordmagasságot ért el, amelyért természeti katasztrófák és a globális kereslet-kínálat változásai felelősek. Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke szerint a kakaóbab ára négyszerese volt idén nyáron, mint az elmúlt évtizedekben bármikor.
A költségek növekedése miatt a gyártók kénytelenek olcsóbb összetevőkhöz nyúlni, hogy versenyképesek maradjanak. Ez azonban gyakran az íz és a minőség rovására megy, ahogy azt a Boci csoki példája is mutatja.
A Boci csoki idén visszakerült magyar kézbe, miután az 1991-es Nestlé privatizációt követően a Cerbona átvette a márkát. Bár sokan remélték, hogy a hazai tulajdonos a régi, megszokott minőséget fogja visszahozni, a receptúra módosítása és a méretcsökkentés inkább negatív visszhangot váltott ki.
Válságban a csokoládéipar?
A változások rávilágítanak a csokoládéipar globális válságára, amelyet az alapanyagárak emelkedése, a gazdasági kihívások és a gyártók költségcsökkentési törekvései határoznak meg. Mindez olyan ikonikus termékekre is hatással van, mint a Boci csoki, amely már nem ugyanazt az élményt nyújtja, mint régen.
A kérdés most az, hogy a vásárlók hogyan fogadják ezeket a változásokat, és hogy a gyártók hogyan tudják megőrizni a hagyományos termékek iránti bizalmat és szeretetet egy nehezebb gazdasági környezetben. Egy biztos: a magyarok számára a Boci csoki mindig is egyet jelentett a nosztalgiával és az ünnepi édességekkel, így a minőség fenntartása kulcsfontosságú lenne a márka jövője szempontjából.
Frissítés, 2024. december 2-án.
A Nestlé hivatalos válasza a Pénzcentrumban megjelent cikkre:
A BOCI tejcsokoládé 2023 márciusa óta változatlan receptúrával és töltősúllyal van forgalomban. A termékkritikus által a birtokába jutott termékadatlap nyomán megfogalmazott állítások sajnos téves információkon alapulnak, és ezért nem felelnek meg a valóságnak.
Cerbona hivatalos válasza a Pénzcentrumben megjelent cikkre:
Kedves Termékkritikus és Vásárlóink!
Köszönjük az észrevételeket és visszajelzéseket. Minden esetben fontos számunkra, hogy ne csak a pozitív, de a negatív vélemények is eljussanak hozzánk, amelyek abban segítenek minket, hogy még jobban meg tudjunk felelni Fogyasztóink elvárásainak. Tudjuk, hogy termékeink minősége kiemelten fontos, és ezért szeretnénk tájékoztatni Önöket a jelenlegi helyzetről és a jövőbeli terveinkről. Jelenleg még a Nestlé Hungaria Kft. által gyártott Boci termékek találhatók meg a boltok polcain. Ezen termékek minőségéért a Nestlé Hungaria Kft. vállal teljeskörű garanciát és felelősséget. A Boci márka felvásárlásakor, 2024 májusában a jelenlegi receptúrákat örököltük, így azóta ezekben nem történt módosítás.
Biztosítjuk Önöket arról, hogy minden felmerülő észrevételt a legnagyobb odafigyeléssel kezelünk.
Mindeközben mi már megállapodás alatt állunk egy nagy szakmai múlttal rendelkező gyártóval, akivel közösen dolgozunk a minőség további fejlesztésén. Célunk, hogy csokoládéink ne csak ízletesebbek, hanem különlegesebbek és egyedibbek is legyenek. Ezen felül izgalmas újdonságokat is tervezünk. Új ízekkel, innovatív kiszerelésekkel és prémium élményekkel készülünk a jövőben, hogy minden Vásárlónk megtalálja a kedvencét.
Köszönjük a türelmet és a bizalmat, amellyel támogatják a munkánkat és hozzájárulnak ahhoz, hogy közösen jobbá tehessük a Boci Csokoládét, és újra a mi csokink lehessen. Hamarosan izgalmas újdonságokkal jelentkezünk. Kérjük, kövessék figyelemmel híreinket a www.boci.hu weboldalon és a közösségi média felületeinken, mert érdemes lesz!
Kapcsolódó cikkeink
BOCI csokoládék földimogyoróval, zselével és mazsolával
A termékből három variáns érhető el, egy tejcsokis, egy tej-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >