Megvált debreceni gyárától a FrieslandCampina
Eladta debreceni gyárát a holland tulajdonú FrieslandCampina Hungária Zrt. tejipari cég a székesfehérvári Alföldi Tej Értékesítő és Beszerző Kft.-nek – írja a hvg.hu.
A Pöttyös Túró Rudit is gyártó FrieslandCampina Hungária és az Alföldi Tej február 26-án írta alá a debreceni gyár eladásáról szóló szerződést – közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), amelynek még másnap be is nyújtották az ügylet jóváhagyásáról szóló kérelmet.
A GVH által közzétett dokumentumból nem derült ki a vételár.
Az eladás részét képezi a debreceni ingatlan, egyes gépek és berendezések, illetve a készletállomány is, de a megállapodás nem terjed ki a vevőállományra, a követelésállományra, a piaci kapcsolatok, a márkák és a védjegyek átvételére sem.
A debreceni üzem dolgozói átkerülnek az Alföldi Tej állományába – olvasható az ügyletről szóló GVH-összefoglalóban.
A két cég egy szállítási szerződést is köt, amelynek alapján az Alföldi Tej gyártja majd tovább a jövőben a FrieslandCampinának a Debrecenben eddig előállított termékek egy részét.
Az eladással egy hosszú történet végére kerülhet pont.
A holland tulajdonú cég még 2012 decemberében jelentette be, hogy 2013 szeptemberében bezárja a debreceni üzemet, de akkor hozzátették, a cég szándéknyilatkozatot írt alá egy vevőjelölttel, amely beszállítóként tovább üzemeltetheti majd a gyárat.
Az ügylet azonban sokáig húzódott, a FrieslandCampina pedig tavaly a mátészalkai gyárban indította el 650 millió forintos beruházással felépített új desszertüzemét. (hvg.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Minőség és innováció a tejiparban
Az Alföldi Tej Kft. termékein a KMÉ-védjegy nemcsak presztízs, hanem…
Tovább olvasom >Jót tenni és jól működni
A Mars Incorporated jelentős előrelépést tett a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése terén,…
Tovább olvasom >Tejtermelés és feldolgozás: az Európai Uniótól a magyar trappistáig
Az Európai Unió tejtermelése 2023-ban elérte a 160,8 millió tonnát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar vásárlók kedvence: évente közel hárommillió sajt fogy a Kifli.hu-nál
A Kifli.hu vásárlóinak 72 százaléka időnként, 50 százaléka viszont rendszeresen…
Tovább olvasom >A Rossmann belső tehetségei hódítják meg a TikTokot
A Rossmann innovatív közösségi média kezdeményezése révén bolti dolgozóikkal egy…
Tovább olvasom >A Nemzeti Faültetés Napját a Zwack Unicum Nyrt. is támogatja
Az első Nemzeti Faültetés Napjával kezdődik a tavasz március elsején.…
Tovább olvasom >