Megújuló anyagokra helyezi a hangsúlyt a Stora Enso
A Stora Enso hagyományos papíripari vállalatból a megújuló anyagok terén növekedésre koncentráló üzleti modell felé halad. A csomagolóeszköz-gyártó vállalat portfóliójának stratégiai fókuszát a bioanyag-innovációkra, építkezésre és csomagolási megoldásokra helyezi.
E stratégiával összhangban a vállalat a globális piacon tapasztalható kereslet-visszaesés miatt átszervezi papírüzletágát, amelynek eredményeként a papíriparág részesedése a vállalatcsoport értékesítéséből némiképp 10% fölötti értékre csökken. Ez – két üzemének korábban történt bezárásával együtt – jelentős hatással lesz az üzletmenetre, hiszen a papírgyártási kapacitás mintegy 1,6 millió tonnának megfelelő 42%-kal 2,2 millió tonnára mérséklődik éves szinten. A lépések eredményeként a vállalat tevékenységének környezeti terhelése is csökken, hiszen éves szinten 8%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsát ki.
Emellett a cég két üzemét modernizálja, és törekszik a kihívást jelentő piaci helyzetekhez nagyobb fokú működési függetlenséggel alkalmazkodni.
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
A papíripari szakképzést népszerűsítette a Vajda-Papír a Dunaújvárosi szakképzés napján
A papíripari szakképzést népszerűsítette a Vajda-Papír Kft. a Dunaújvárosi szakképzés…
Tovább olvasom >A Stora Enso és a Tetra Pak támogatásával kezdi meg működését Európa egyik legjelentősebb italoskarton-újrahasznosító központja Lengyelországban
Mintegy 29 millió eurós közös beruházással indított el a Tetra…
Tovább olvasom >Italoskarton-újrahasznosító létesült Lengyelországban
A Tetra Pak és a Stora Enso mintegy 29 millió…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Kik nyertek és kik buktak 2024-ben? – Látványos eredménykülönbségek az élelmiszer-kiskereskedelemben
A 2024-es üzleti év mérlege az élelmiszer-kiskereskedelmi szektorban látványosan kettévált:…
Tovább olvasom >Felfutóban a hazai ginpiac – A SPAR szerint a vásárlók egyre tudatosabbak, és nyitottak a magyar márkákra
A gin értékesítése az elmúlt években látványosan erősödött a magyar…
Tovább olvasom >