Megugrott a román agrár-külkereskedelmi hiánya
Az első negyedévben csaknem 75 százalékkal, 460,37 millió euróra nőtt a román agrár-külkereskedelmi mérleg hiánya a tavalyi azonos időszakhoz mérten – derült ki a román mezőgazdasági minisztérium által közölt adatokból.
A tavalyi első három hónapban 263,54 millió euró volt a deficit.
Románia 2,94 millió tonna élelmiszert exportált, aminek értéke 1,257 milliárd euró. Tavaly Románia 2,613 millió tonna élelmiszert exportált 1,219 milliárd euró értékben – közölte az Agerpres román hírügynökség.
A élelmiszer-behozatal ennél gyorsabb ütemben nőtt, hiszen az idei első negyedévben 2,049 millió tonna élelmiszert importáltak 1,717 milliárd euró értékben, miközben a tavalyi azonos időszakban 1,631 millió tonna élelmiszer áramlott Romániába 1,482 milliárd euró értékben.
Románia főleg búzát és kukoricát exportált, előbbiből 1,44 millió tonnát, utóbbiból 655 ezer tonnát, amelyeknek értéke összesen 468,8 millió euró volt. A behozatalnál vezető helyen állnak a gyümölcsök, a zöldségek és a hústermékek, amelyekből összesen 425,9 millió euró értékben importált Románia.
Bukarest fő agrárkereskedelmi partnerei Németország és Olaszország, előbbiből származik a legtöbb behozott termék, ugyanakkor az olasz piacra került a legtöbb román termék. Románia fő agrárkereskedelmi partnerei közé tartozik Magyarország is, Németország után Magyarország a második, ahonnan a legtöbb élelmiszer érkezett Romániába.
Az elmúlt években a román agrár-külkereskedelmi mérleg rohamosan romlott azt követően, hogy az adócsökkentések következtében megnőtt a belföldi fogyasztás, amit a román gazdaság saját erőből nem tudott fedezni. Tavaly a deficit hatszor nagyobb, 557,4 millió euró volt a 2015-ben jegyzett 89,2 millió euróhoz mérten. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >