Megugrott a kiskereskedelem Csehországban
Tavaly novemberben éves összevetésben 6,1 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az októberi 0,6 százalékos csökkenés után – közölte a cseh statisztikai hivatal pénteken. Legutóbb 2011 januárjában volt ilyen méretű növekedés a kiskereskedelemben.
A statisztikusok szerint a lendületes emelkedés elsősorban az internetes áruházak, az áruküldő szolgálatok forgalomnövekedésének, az autók és általában a nem élelmiszeripari áruk növekvő eladásának az eredménye.
A munkanapok számával korrigált novemberi index 7,8 százalékos forgalomnövekedést jelzett, az előző hónaphoz hasonlítva pedig 3,6 százalékos volt a növekedés a szezonális hatásoktól megtisztítva.
Novemberben az internetes áruházak és a különféle áruküldő szolgálatok forgalma 36,4 százalékkal emelkedett, ami az utóbbi négy év legmagasabb növekedési rátája.
A kiskereskedelmi forgalom gyakorlatilag minden figyelt főbb árucsoportban növekedett. A kivételt az üzemanyag eladás, a gyógyszerek és a kozmetikai cikkek eladása jelentette. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >