Megugrott a kiskereskedelem Csehországban
Tavaly novemberben éves összevetésben 6,1 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az októberi 0,6 százalékos csökkenés után – közölte a cseh statisztikai hivatal pénteken. Legutóbb 2011 januárjában volt ilyen méretű növekedés a kiskereskedelemben.
A statisztikusok szerint a lendületes emelkedés elsősorban az internetes áruházak, az áruküldő szolgálatok forgalomnövekedésének, az autók és általában a nem élelmiszeripari áruk növekvő eladásának az eredménye.
A munkanapok számával korrigált novemberi index 7,8 százalékos forgalomnövekedést jelzett, az előző hónaphoz hasonlítva pedig 3,6 százalékos volt a növekedés a szezonális hatásoktól megtisztítva.
Novemberben az internetes áruházak és a különféle áruküldő szolgálatok forgalma 36,4 százalékkal emelkedett, ami az utóbbi négy év legmagasabb növekedési rátája.
A kiskereskedelmi forgalom gyakorlatilag minden figyelt főbb árucsoportban növekedett. A kivételt az üzemanyag eladás, a gyógyszerek és a kozmetikai cikkek eladása jelentette. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >