Megugrott a kiskereskedelem Csehországban
Tavaly novemberben éves összevetésben 6,1 százalékkal emelkedett a kiskereskedelmi forgalom Csehországban az októberi 0,6 százalékos csökkenés után – közölte a cseh statisztikai hivatal pénteken. Legutóbb 2011 januárjában volt ilyen méretű növekedés a kiskereskedelemben.
A statisztikusok szerint a lendületes emelkedés elsősorban az internetes áruházak, az áruküldő szolgálatok forgalomnövekedésének, az autók és általában a nem élelmiszeripari áruk növekvő eladásának az eredménye.
A munkanapok számával korrigált novemberi index 7,8 százalékos forgalomnövekedést jelzett, az előző hónaphoz hasonlítva pedig 3,6 százalékos volt a növekedés a szezonális hatásoktól megtisztítva.
Novemberben az internetes áruházak és a különféle áruküldő szolgálatok forgalma 36,4 százalékkal emelkedett, ami az utóbbi négy év legmagasabb növekedési rátája.
A kiskereskedelmi forgalom gyakorlatilag minden figyelt főbb árucsoportban növekedett. A kivételt az üzemanyag eladás, a gyógyszerek és a kozmetikai cikkek eladása jelentette. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Zöldülő gasztromarketing és Z-gen
A Magyar Marketing Szövetség HoReCa & Event és Zöld Tagozat…
Tovább olvasom >Áruveszteség-csökkentő megoldás
A francia Groupement Les Mousquetaires, mely olyan márkákat képvisel, mint…
Tovább olvasom >Mit tartogat 2025 a magyar lakosság számára?
Hogyan tekintenek a magyarok az új évre? Milyen várakozásokkal vannak…
Tovább olvasom >