Megugrott a hirdető cégek száma tavaly

Szerző: trademagazin Dátum: 2016. 02. 10. 11:12

Tavaly harmadával több cég álláshirdetései között böngészhettünk a Profession.hu felületein, mint 2014-ben, és a feltöltött hirdetések száma is 21 százalékkal emelkedett.
A vezető állásportál éves jelentése alapján a kereslethez hasonlóan a jelentkezések és regisztrációk száma is növekedett, legtöbben adminisztratív feladatokra pályáznak.

A Profession.hu jelentése ismét stabil növekedésről számol be: 2015-ben havonta átlagosan 7.939 hirdetést adtak fel a felületén, ez az előző évi adatokhoz képest 21 százalékos emelkedést jelentett. Havi lebontásban vizsgálva átlagosan 2388 cég hirdetett, ez kiugróan, 32 százalékkal haladja meg az előző év havi átlagait. 10 484 cég hirdetett legalább egyszer a vezető állásportálon, ez 25 százalékkal több a 2014-ben mért számnál.

A legtöbb hirdetést a szakmunka kategóriában adták fel (14%), ezt az értékesítés, kereskedelem (10,2%), illetve a gyártás, termelés követte (9,7%). Szembetűnő, hogy a gyártás, termelés kategóriája az előző évben még első helyen szerepelt, 2015-ben azonban helyet cserélt a szakmunka kategóriájával. A csoportosított pozíciónevek alapján a legtöbb munkáltató
könyvelőket, fejlesztőket, illetve IT munkatársakat keres.

Az állásportál rendszerén belül átlagosan havi 217.193 jelentkezést adtak be a különböző pozíciókra a felhasználók – ez 14 százalékkal haladja meg az előző évben mért adatokat. Legtöbben adminisztratív, asszisztensi feladatkörben szeretnének elhelyezkedni (17%), de sokan pályáznak az értékesítés, kereskedelem (16%), illetve szakmunka (9%) kategóriában is. A jelentkezésekben megfigyelt változások némileg összhangban voltak a hirdetési kategóriák sorrendjének alakulásával, hiszen a tavalyi évvel szemben 2014-ben csak az ötödik legkeresettebb kategória volt a szakmunka.

2014-hez hasonlóan a megyék szerinti lebontásban a legtöbb hirdetést Budapesten (37%), Pest megyében (10,9%), illetve Győr-Moson Sopron megyében (5%) töltötték fel. A toborzócégek mellett a leggyakrabban hirdető cégek között olyan multinacionális vállalatok szerepeltek, mint a Tesco (2,6%) vagy a Bosch csoport (1,6%)

Kapcsolódó cikkeink