Megtört a fogyasztói bizalom lendülete

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 10. 02. 00:04

A nyári javulás után a fogyasztók bizalma csökkent szeptemberben. Továbbra is a hazai munkalehetőségeket látja legkedvezőtlenebbnek a közvélemény, a Nielsen piackutató vállalat rendszeres havi felmérésének szeptemberi eredményei alapján.

Amíg a Nielsen Fogyasztói Bizalmi Indexe júliusban és augusztusban az idei legmagasabb szintet érte el 48 ponttal, addig szeptemberben a mutató 42 pontra esett. Ezzel megtört a márciusi, idei mélypontot jelentő 37 pont óta folyamatosan javuló trend. Pedig a júliusi és augusztusi mutató is még mindig messze elmaradt attól, amit optimistának nevezhetnénk.
Az index mindhárom összetevőjét negatívabban ítélték meg a válaszadók szeptemberben, augusztushoz képest. A hazai munkalehetőségeket a következő tizenkét hónapban a kutatásban részt vettek 52 százaléka tartja rossznak, további 42 százalék pedig nem túl jónak.
Személyes anyagi helyzete a következő tizenkét hónapban a megkérdezettek 44 százaléka szerint lesz rossz. „Nem túl jó”, mondta 43 százalék.
Az árakat és a személyes anyagi helyzetet figyelembe véve a jelenlegi időszak mennyire alkalmas a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására? A kérdésre 40 százalék felelt úgy, hogy rossz, 49 pedig azzal, hogy nem túl jó.
Matematikailag a fogyasztói bizalmi index nulla és 200 pont között lehet, de gyakorlatilag általában a jónak tekinthető 133 és a kevésbé jó 67 pont között szoktak mozogni a számok. A szeptemberi, 42 pontos mutatóhoz képest érzékelhetően bizakodóbbak a főiskolát és egyetemet végzettek, budapestiek, valamint a legnagyobb jövedelműek.





Kapcsolódó cikkeink