Megtorpant a növekedés
Az elmúlt években az ásványvízfogyasztás nagymértékben emelkedett itthon. Az utóbbi évek piaci trendje azonban megtorpant, az utóbbi hónapokban az ásványvízpiac leszálló pályára került. A változások elsősorban a márkázott kategóriát érintik. Ilyen időkben, amikor a fogyasztók visszaveszik a költéseket, könnyebben emelik le a polcról az olcsóbb, saját márkás termékeket. Úgy számolunk, hogy a márkázott vizek kategóriája nem éri el a 2006-os méretet sem 2008 végére.Nem számítottunk ilyen mértékű piaccsökkenésre, hiszen az előző évek tendenciája nem ezt mutatta. De hisszük, hogy a piaci viszonyok rendeződésével az emberek vissza fognak találni a márkázott termékekhez.
Ez a fogyasztás-visszaesés egyformán érint minden szegmenst, ugyanakkor más italfajta fogyasztása sem emelkedik. Ezt onnan látjuk, hogy az egyéb, nem alkoholos italok eladásai is csökkentek. A csökkenő tendenciák természetesen nem egyformán hatnak a kategóriákra, a mentes vizek piacán kevésbé érezzük a csökkenést.
Az ásványvízpiac fejlődésében az ízesített vizek szegmense a legmeghatározóbb innovációs terület volt az elmúlt időszakban. 2007-ben megduplázódott mérete hazánkban. Azonban ne felejtsük el, hogy a teljes piachoz képest a részaránya még mindig alacsony, tavaly 1,7-1,8 százalékot tett ki. A piaci tendenciák azonban ezt a kategóriát is érintik. A dinamikus növekedés itt is alábbhagyott.
A szoros versenyre és a változó piaci tendenciákra ki-ki a maga választotta stratégiájával felel. A Kékkúti Ásványvíz Zrt. stratégiája az, hogy erős, megbízható márkákat építsen és kínáljon az ásványvízkedvelőknek. Az eredetkommunikáció és a sportszponzorációs tevékenységünk kapott kiemelt szerepet idén.
Az előbbivel függött össze a Theodora tavaszi arculatfrissítése is. Az arculatváltással igyekeztünk még inkább ásványvizeink eredetét hangsúlyozni. Idén tavasszal a Magyar Vízilabda Szövetség arany fokozatú támogatója lettünk, emellett egy évtizede támogatjuk a Magyar Olimpia Bizottság munkáját. A sportolás és aktív életmód iránti elkötelezettségünket a fogyasztóink irányába is kommunikáltuk a nyár folyamán. Nyári promóciónk is az olimpia témakörében futott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >