Megtorpant a növekedés
Az elmúlt években az ásványvízfogyasztás nagymértékben emelkedett itthon. Az utóbbi évek piaci trendje azonban megtorpant, az utóbbi hónapokban az ásványvízpiac leszálló pályára került. A változások elsősorban a márkázott kategóriát érintik. Ilyen időkben, amikor a fogyasztók visszaveszik a költéseket, könnyebben emelik le a polcról az olcsóbb, saját márkás termékeket. Úgy számolunk, hogy a márkázott vizek kategóriája nem éri el a 2006-os méretet sem 2008 végére.Nem számítottunk ilyen mértékű piaccsökkenésre, hiszen az előző évek tendenciája nem ezt mutatta. De hisszük, hogy a piaci viszonyok rendeződésével az emberek vissza fognak találni a márkázott termékekhez.
Ez a fogyasztás-visszaesés egyformán érint minden szegmenst, ugyanakkor más italfajta fogyasztása sem emelkedik. Ezt onnan látjuk, hogy az egyéb, nem alkoholos italok eladásai is csökkentek. A csökkenő tendenciák természetesen nem egyformán hatnak a kategóriákra, a mentes vizek piacán kevésbé érezzük a csökkenést.
Az ásványvízpiac fejlődésében az ízesített vizek szegmense a legmeghatározóbb innovációs terület volt az elmúlt időszakban. 2007-ben megduplázódott mérete hazánkban. Azonban ne felejtsük el, hogy a teljes piachoz képest a részaránya még mindig alacsony, tavaly 1,7-1,8 százalékot tett ki. A piaci tendenciák azonban ezt a kategóriát is érintik. A dinamikus növekedés itt is alábbhagyott.
A szoros versenyre és a változó piaci tendenciákra ki-ki a maga választotta stratégiájával felel. A Kékkúti Ásványvíz Zrt. stratégiája az, hogy erős, megbízható márkákat építsen és kínáljon az ásványvízkedvelőknek. Az eredetkommunikáció és a sportszponzorációs tevékenységünk kapott kiemelt szerepet idén.
Az előbbivel függött össze a Theodora tavaszi arculatfrissítése is. Az arculatváltással igyekeztünk még inkább ásványvizeink eredetét hangsúlyozni. Idén tavasszal a Magyar Vízilabda Szövetség arany fokozatú támogatója lettünk, emellett egy évtizede támogatjuk a Magyar Olimpia Bizottság munkáját. A sportolás és aktív életmód iránti elkötelezettségünket a fogyasztóink irányába is kommunikáltuk a nyár folyamán. Nyári promóciónk is az olimpia témakörében futott.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >KSH: az egy évvel korábbihoz képest 8,0 százalékkal visszaesett a beruházások teljesítménye
A beruházások volumene 2025 II. negyedévében a nyers adatok szerint…
Tovább olvasom >Megújult a K&H gyermekbarát irodája
A nyári szünet a gyerekeknek maga a paradicsom, míg a…
Tovább olvasom >