Megtartották a brüsszeli Csokoládészalont
A hét végén tartották meg Brüsszelben a Csokoládészalont, az édes ízek kedvelőinek legjelentősebb belgiumi eseményét – a tavalyi, első csokoládékiállítás és -vásár nagy sikerére való tekintettel idén másfélszer akkora területen, sokkal több résztvevőt fogadtak a szervezők.
A rendezvényen a „minden, ami csokoládé”-téma jegyében előadásokon ismertették a kakaóbab termesztésének, a csokoládé készítésének történetét, a híres belga csoki különleges ízvilágának rejtett titkait. A látogatók nagy tetszéssel fogadták a csokoládéból formázott szobrokat is, valamint a részben csokoládéból készült ruhakölteményeket felvonultató divatbemutatót.
A programban szereplő kóstolókon szokatlan ízekkel és illatokkal lehetett megismerkedni – a szalon egyik nagy slágere az első hallásra hihetetlennek tűnő, ibolyaillatú és -ízű csokoládé volt. A rendezvényről a csokoládés édességek elkészítésének receptjeit is magukkal vihették az érdeklődők.
A csokoládé tökéletes élvezetéhez a szervezők szerint elengedhetetlen a megfelelő ital kiválasztása is. Nagy sikere volt annak az az előadásnak, amely a különböző ízű csokoládékhoz illő, azokkal harmonizáló borfajtákról szólt.
Belgium a világ ötödik legnagyobb csokoládéfogyasztója, egy lakosa évente átlagosan 8,3 kiló csokoládét fogyaszt. A szervezők szerint a belga csokoládé iránti külföldi kereslet is folyamatosan növekszik, főként olyan feltörekvő, hatalmas piacokon, mint Kínában és Indiában. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Utcai gasztrofesztivál, vacsoraestek és fesztiválos ételrendelés a SopronFesten
A SopronFest Gourmet programjainak keretében, egy héten át városszerte a…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >Három új menüsorral újít a Michelin-ajánlott szarvasi bisztró
Három új degusztációs menüsorral újult meg a Michelin Guide Bib…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így maradhat egészséges a haj és bőr a közeledő nyári kánikulában is
A hajformázás, festés és szárítás mind gyengíthetik a haj belső…
Tovább olvasom >Új márkastratégiával és szerethető figurával újít az Auchan
A 27 éves jubileum alkalmából nem csak akciókkal és nyereményjátékkal…
Tovább olvasom >Dopamin dekor, kézműves darabok és funkcionalitás: megérkeztek az IKEA új kollekciói
Bemutatta új termékeit az IKEA, melyek az újrakezdést, optimizmust és…
Tovább olvasom >