Megtakarítássá teszi a költséget a Magyar Termék

Benedek Eszter
ügyvezető
Magyar Termék
Az aktív használók akár többszörösen is visszakaphatják a Magyar Termék védjegyek megszerzéséért és használatáért fizetett díjakat, amelyek termékenként évente egyébként sem haladják meg a tízezer forintos nagyságrendet egy milliárdos forgalmú cég esetében – foglalja össze Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a „védjegymatekot”.
Kétfajta díjjal kell számolni annak, aki a védjegyhasználat mellett dönt:
1. terméktanúsításhoz, eredet-ellenőrzéshez kapcsolódó díjak,
2. a védjegyhasználati jogért fizetendő licencdíj.
15 év alatt a legismertebb és elismertebb magyar eredetet igazoló jelölésekké vált Magyar Termék védjegyek használati jogát a vásárlásösztönző értékükhöz képest nagyon kedvezményes feltételekkel szerezhetik meg a gyártók – állítja Benedek Eszter, aki egy mintaszámítással igazolja mindezt.
Egy újonnan jelentkező, másfél milliárd forint árbevételű cég 10 termékére évi 271 666 forintért szerezheti meg a védjegyhasználat jogát, azaz termékenként csupán 27 ezer forintért! Ráadásul minél több termékkel pályázik, annál kedvezőbb lesz ez az összeg.
A licencdíjat a termékek számától függetlenül csak egyszer kell megfizetni, és annak mértéke a védjegyhasználó cég árbevételétől függ:
Ehhez az összeghez pedig már csak a 3 évre szóló nevezési díj (10 termék esetén 75 000 forint) és az ugyancsak 3 éves, egyszer fizetendő egyösszegű 80 ezer forintos helyszíni eredet-ellenőrzési díj adódik hozzá.
A védjegyre akkor érdemes pályázni, amikor a termék csomagolásában megújul, új termékcsalád bevezetésére kerül sor, hiszen így a védjegy megjelenítése már a csomagolástervezés része, nem von maga után további kiadásokat.
A nagyon kedvező díjakat az magyarázza, hogy nonprofit szervezetként nem kell, sőt nem is lehet profitot fizetni a tulajdonosoknak, a partnerektől származó bevételt a működésen felül a termék tanúsítására és a Magyar Termék védjegyek népszerűsítésére, közösségi marketingre fordítják.
A védjegyhasználatra költött pénzt ráadásul akár többszörösen is visszakaphatják azok a cégek, amelyek részt vesznek a Magyar Termék közösségi marketingaktivitásaiban. Ezek közé tartoznak az országos nyereményjátékok, és az áruházláncokkal megvalósított akciók, a hálózatok által a védjegyhasználóknak kínált kedvezményes eladásösztönző lehetőségek. Ha csak egy-két ilyennel él, többnyire már akkor visszanyerte a befizetéseit a védjegyhasználónk – csinál kedvet a csatlakozáshoz Benedek Eszter. //
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Erős márkák tejben fürösztve
A tejszeletek piaca az infláció csillapodtával helyreállt, az eladási volumenek…
Tovább olvasom >Törékeny egyensúly
A tojás évezredek óta az egyik legfontosabb és legkeresettebb alapélelmiszer.…
Tovább olvasom >A zöld kommunikáció csak megfelelő módon használva előny
Az elmúlt években alapvetően változott meg a fogyasztói magatartás, sokkal…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >