Megtakarítássá teszi a költséget a Magyar Termék
Az aktív használók akár többszörösen is visszakaphatják a Magyar Termék védjegyek megszerzéséért és használatáért fizetett díjakat, amelyek termékenként évente egyébként sem haladják meg a tízezer forintos nagyságrendet egy milliárdos forgalmú cég esetében – foglalja össze Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a „védjegymatekot”.
Kétfajta díjjal kell számolni annak, aki a védjegyhasználat mellett dönt:
1. terméktanúsításhoz, eredet-ellenőrzéshez kapcsolódó díjak,
2. a védjegyhasználati jogért fizetendő licencdíj.
15 év alatt a legismertebb és elismertebb magyar eredetet igazoló jelölésekké vált Magyar Termék védjegyek használati jogát a vásárlásösztönző értékükhöz képest nagyon kedvezményes feltételekkel szerezhetik meg a gyártók – állítja Benedek Eszter, aki egy mintaszámítással igazolja mindezt.
Egy újonnan jelentkező, másfél milliárd forint árbevételű cég 10 termékére évi 271 666 forintért szerezheti meg a védjegyhasználat jogát, azaz termékenként csupán 27 ezer forintért! Ráadásul minél több termékkel pályázik, annál kedvezőbb lesz ez az összeg.
A licencdíjat a termékek számától függetlenül csak egyszer kell megfizetni, és annak mértéke a védjegyhasználó cég árbevételétől függ:
Ehhez az összeghez pedig már csak a 3 évre szóló nevezési díj (10 termék esetén 75 000 forint) és az ugyancsak 3 éves, egyszer fizetendő egyösszegű 80 ezer forintos helyszíni eredet-ellenőrzési díj adódik hozzá.
A védjegyre akkor érdemes pályázni, amikor a termék csomagolásában megújul, új termékcsalád bevezetésére kerül sor, hiszen így a védjegy megjelenítése már a csomagolástervezés része, nem von maga után további kiadásokat.
A nagyon kedvező díjakat az magyarázza, hogy nonprofit szervezetként nem kell, sőt nem is lehet profitot fizetni a tulajdonosoknak, a partnerektől származó bevételt a működésen felül a termék tanúsítására és a Magyar Termék védjegyek népszerűsítésére, közösségi marketingre fordítják.
A védjegyhasználatra költött pénzt ráadásul akár többszörösen is visszakaphatják azok a cégek, amelyek részt vesznek a Magyar Termék közösségi marketingaktivitásaiban. Ezek közé tartoznak az országos nyereményjátékok, és az áruházláncokkal megvalósított akciók, a hálózatok által a védjegyhasználóknak kínált kedvezményes eladásösztönző lehetőségek. Ha csak egy-két ilyennel él, többnyire már akkor visszanyerte a befizetéseit a védjegyhasználónk – csinál kedvet a csatlakozáshoz Benedek Eszter. //
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
A helyi termékek ereje
Az Auchan Magyarország Kft. magyar termékekért tett tevékenységét ezüstéremmel jutalmazták az…
Tovább olvasom >PENNY: elköteleződés a hazai értékek mellett
2024-ben a PENNY számára a magyar termékek iránti elköteleződés különösen…
Tovább olvasom >Kiemelt figyelmet fordít a hazai termékekre a TISZA-COOP
A Magyar Termékekért Kereskedelmi Nívódíj 2024 verseny szakmai különdíját idén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >