Megtakarítássá teszi a költséget a Magyar Termék
![Benedek Eszter_MT](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/12/Benedek-Eszter_MT_legu_opt-e1638862739224-250x300.jpeg)
Benedek Eszter
ügyvezető
Magyar Termék
Az aktív használók akár többszörösen is visszakaphatják a Magyar Termék védjegyek megszerzéséért és használatáért fizetett díjakat, amelyek termékenként évente egyébként sem haladják meg a tízezer forintos nagyságrendet egy milliárdos forgalmú cég esetében – foglalja össze Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője a „védjegymatekot”.
Kétfajta díjjal kell számolni annak, aki a védjegyhasználat mellett dönt:
1. terméktanúsításhoz, eredet-ellenőrzéshez kapcsolódó díjak,
2. a védjegyhasználati jogért fizetendő licencdíj.
15 év alatt a legismertebb és elismertebb magyar eredetet igazoló jelölésekké vált Magyar Termék védjegyek használati jogát a vásárlásösztönző értékükhöz képest nagyon kedvezményes feltételekkel szerezhetik meg a gyártók – állítja Benedek Eszter, aki egy mintaszámítással igazolja mindezt.
Egy újonnan jelentkező, másfél milliárd forint árbevételű cég 10 termékére évi 271 666 forintért szerezheti meg a védjegyhasználat jogát, azaz termékenként csupán 27 ezer forintért! Ráadásul minél több termékkel pályázik, annál kedvezőbb lesz ez az összeg.
A licencdíjat a termékek számától függetlenül csak egyszer kell megfizetni, és annak mértéke a védjegyhasználó cég árbevételétől függ:
Ehhez az összeghez pedig már csak a 3 évre szóló nevezési díj (10 termék esetén 75 000 forint) és az ugyancsak 3 éves, egyszer fizetendő egyösszegű 80 ezer forintos helyszíni eredet-ellenőrzési díj adódik hozzá.
A védjegyre akkor érdemes pályázni, amikor a termék csomagolásában megújul, új termékcsalád bevezetésére kerül sor, hiszen így a védjegy megjelenítése már a csomagolástervezés része, nem von maga után további kiadásokat.
A nagyon kedvező díjakat az magyarázza, hogy nonprofit szervezetként nem kell, sőt nem is lehet profitot fizetni a tulajdonosoknak, a partnerektől származó bevételt a működésen felül a termék tanúsítására és a Magyar Termék védjegyek népszerűsítésére, közösségi marketingre fordítják.
A védjegyhasználatra költött pénzt ráadásul akár többszörösen is visszakaphatják azok a cégek, amelyek részt vesznek a Magyar Termék közösségi marketingaktivitásaiban. Ezek közé tartoznak az országos nyereményjátékok, és az áruházláncokkal megvalósított akciók, a hálózatok által a védjegyhasználóknak kínált kedvezményes eladásösztönző lehetőségek. Ha csak egy-két ilyennel él, többnyire már akkor visszanyerte a befizetéseit a védjegyhasználónk – csinál kedvet a csatlakozáshoz Benedek Eszter. //
A fenti cikk a Trade magazin 2021/12-01. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Hazai termékekkel lehet nyerni a Rossmannban
Közös nyereményjátékot indít a drogériában is megtalálható magyar termékek népszerűsítéséért…
Tovább olvasom >A MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. együttműködési megállapodást kötött az Oktatási Hivatallal
Az Oktatási Hivatallal kötött együttműködési megállapodást a MAGYAR TERMÉK Nonprofit…
Tovább olvasom >Idén is szakmai konferencia keretében adtuk át az Év promóciója díjakat
Április 18-án került megrendezésre a már hagyományosnak számító „Év promóciója…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >