Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 12. 10:07

A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról Nurishh nevű növényi alapú sajtmárkáját, miután nem tudta a termékcsaládot nyereségessé tenni.

Photo: Bel Group

A döntés következtében bezár a franciaországi Saint-Nazaire városában működő üzem is, ami mintegy 30 dolgozónak adott munkát.

A Bel – amely olyan ismert sajtmárkák tulajdonosa, mint a The Laughing Cow (Nevető Tehén) és a Boursin – 2020-ban vásárolta meg a Saint-Nazaire-ben működő All In Foods többségi tulajdonrészét, majd 2021-ben indította el első növényi márkáját, a Nurishh-t. A termékcsalád Franciaországban, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Belgiumban volt kapható. A főként kókusz- és napraforgóolaj-alapú, szója-, glutén- és pálmaolajmentes cheddar-, provolone- és feta-helyettesítő, valamint szeletelt és reszelt növényi sajtok természetes aromákkal és színezékekkel készültek.

A vállalat közlése szerint a Nurishh öt év alatt sem tudott fenntartható és jövedelmező üzletté válni, részesedése csupán 1% a kiskereskedelemben kapható növényi sajtok palettáján, míg a fő versenytárs, a Violife 22%-ot birtokol.

A Bel Group ugyanakkor továbbra is elkötelezett a növényi szegmens iránt. A cég a jövőben a Babybel, a The Laughing Cow és a Boursin márkák növényi változatainak fejlesztésére fókuszál, aminek során új ízeket és egy új növényi alapú Boursin terméket tervez bevezetni Európában.

Az érintett dolgozók számára a vállalat más franciaországi egységeiben munkát, külsős cégnél történő elhelyezkedés céljából pedig támogatási lehetőségeket kínál.

Kapcsolódó cikkeink