Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról Nurishh nevű növényi alapú sajtmárkáját, miután nem tudta a termékcsaládot nyereségessé tenni.

Photo: Bel Group
A döntés következtében bezár a franciaországi Saint-Nazaire városában működő üzem is, ami mintegy 30 dolgozónak adott munkát.
A Bel – amely olyan ismert sajtmárkák tulajdonosa, mint a The Laughing Cow (Nevető Tehén) és a Boursin – 2020-ban vásárolta meg a Saint-Nazaire-ben működő All In Foods többségi tulajdonrészét, majd 2021-ben indította el első növényi márkáját, a Nurishh-t. A termékcsalád Franciaországban, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Belgiumban volt kapható. A főként kókusz- és napraforgóolaj-alapú, szója-, glutén- és pálmaolajmentes cheddar-, provolone- és feta-helyettesítő, valamint szeletelt és reszelt növényi sajtok természetes aromákkal és színezékekkel készültek.
A vállalat közlése szerint a Nurishh öt év alatt sem tudott fenntartható és jövedelmező üzletté válni, részesedése csupán 1% a kiskereskedelemben kapható növényi sajtok palettáján, míg a fő versenytárs, a Violife 22%-ot birtokol.
A Bel Group ugyanakkor továbbra is elkötelezett a növényi szegmens iránt. A cég a jövőben a Babybel, a The Laughing Cow és a Boursin márkák növényi változatainak fejlesztésére fókuszál, aminek során új ízeket és egy új növényi alapú Boursin terméket tervez bevezetni Európában.
Az érintett dolgozók számára a vállalat más franciaországi egységeiben munkát, külsős cégnél történő elhelyezkedés céljából pedig támogatási lehetőségeket kínál.
Kapcsolódó cikkeink
Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >Új növényi italokkal lép be az észak-amerikai és ausztrál piacokra a Veganz
A német növényi alapú élelmiszergyártó, a Veganz Group megállapodást kötött…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >További cikkeink
300 millió euróból bővítette lengyelországi gyártókapacitását a Beiersdorf
A német Beiersdorf 300 millió eurós beruházással bővítette a lengyelországi…
Tovább olvasom >Royal Mail-lel együttműködve csomagautomatákkal bővíti szolgáltatásait a brit Co-op
A Co-op az első brit kényelmi üzletlánc, amely új csomagautomata-hálózat…
Tovább olvasom >Újabb boltbezárási hullámot indít el a Lázár-minisztéium
Magyarországon a kereskedelmi beruházások több, mint 10 százalékkal visszaestek, a…
Tovább olvasom >