Megszüntet munkaköröket az AI a turizmusban?

Szerző: Trademagazin Dátum: 2023. 08. 02. 09:36

A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a turizmusiparban jelentős lehetőségeket kínál a cégeknek, ellentétben azokkal a félelmekkel, hogy munkahelyeket szüntet meg.

Egyelőre képtelen helyettesíteni az embert

Az AI képes automatizálni különböző feladatokat, növelve a hatékonyságot, és kiegészíti az emberi képességeket, de nem helyettesíti azokat.

„Soha nem fogjuk tudni kiváltani igazán az emberi tényezőket, mert például ellenőrizni kell a ChatGPT munkáját is. Minden abból ered, hogy az ember miként álmodja meg a jövőt”

– fogalmazott Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója a napi.hu-nak.

A kulcs a mesterséges intelligenciával való megfelelő kérdések megfogalmazásában rejlik, hogy értékes információkhoz és megoldásokhoz jussunk.

„Ez a kérdezés művészete: jól kell tudni kérdezni a ChatGPT-től, hogy azt a pontosan megfogalmazott parancsunk alapján a maga zárt rendszeréből, – nem pedig az ömlesztett, sokszor nem validált adat- és információs tömegből – tudja megválaszolni”

– tette hozzá.

Ez a technológia virtuális segítő munkatársként funkcionálhat, támogatva vagy akár helyettesítve kollégákat, hogy feladatokat gyorsan elvégezzék.  Például az AI segíthet a webfejlesztésben, optimalizálhatja weboldalak formátumát különböző szegmensek számára, javasolhat megfelelő szoftvereket marketinghez és értékesítéshez, és elemzi a régiókbeli árazási trendeket.

Az AI felhasználásával a turisztikai vállalkozások egyszerűsíthetik működésüket, kielégíthetik a különböző ügyfél igényeket, és minimális befektetéssel növelhetik digitális jelenlétüket.

 

Kapcsolódó cikkeink