Megszüntet munkaköröket az AI a turizmusban?
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a turizmusiparban jelentős lehetőségeket kínál a cégeknek, ellentétben azokkal a félelmekkel, hogy munkahelyeket szüntet meg.

Egyelőre képtelen helyettesíteni az embert
Az AI képes automatizálni különböző feladatokat, növelve a hatékonyságot, és kiegészíti az emberi képességeket, de nem helyettesíti azokat.
„Soha nem fogjuk tudni kiváltani igazán az emberi tényezőket, mert például ellenőrizni kell a ChatGPT munkáját is. Minden abból ered, hogy az ember miként álmodja meg a jövőt”
– fogalmazott Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója a napi.hu-nak.
A kulcs a mesterséges intelligenciával való megfelelő kérdések megfogalmazásában rejlik, hogy értékes információkhoz és megoldásokhoz jussunk.
„Ez a kérdezés művészete: jól kell tudni kérdezni a ChatGPT-től, hogy azt a pontosan megfogalmazott parancsunk alapján a maga zárt rendszeréből, – nem pedig az ömlesztett, sokszor nem validált adat- és információs tömegből – tudja megválaszolni”
– tette hozzá.
Ez a technológia virtuális segítő munkatársként funkcionálhat, támogatva vagy akár helyettesítve kollégákat, hogy feladatokat gyorsan elvégezzék. Például az AI segíthet a webfejlesztésben, optimalizálhatja weboldalak formátumát különböző szegmensek számára, javasolhat megfelelő szoftvereket marketinghez és értékesítéshez, és elemzi a régiókbeli árazási trendeket.
Az AI felhasználásával a turisztikai vállalkozások egyszerűsíthetik működésüket, kielégíthetik a különböző ügyfél igényeket, és minimális befektetéssel növelhetik digitális jelenlétüket.
Kapcsolódó cikkeink
Új tanácsadói programmal segíti a szállodákat az MSZÉSZ
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >AI-stratégia: fókuszban az oktatás
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Idegenforgalmi szervezet: negatív a szektor hangulata Brüsszelben
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: a kiskereskedelem terhei fékezik a fogyasztói bizalom helyreállását
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: Júliusban is nőtt a kiskereskedelmi forgalom, bár havi szinten visszalépés látszik
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az NGM elégedett a kiskereskedelmi forgalom bővülésével
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >