Megszüntet munkaköröket az AI a turizmusban?
A mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása a turizmusiparban jelentős lehetőségeket kínál a cégeknek, ellentétben azokkal a félelmekkel, hogy munkahelyeket szüntet meg.

Egyelőre képtelen helyettesíteni az embert
Az AI képes automatizálni különböző feladatokat, növelve a hatékonyságot, és kiegészíti az emberi képességeket, de nem helyettesíti azokat.
„Soha nem fogjuk tudni kiváltani igazán az emberi tényezőket, mert például ellenőrizni kell a ChatGPT munkáját is. Minden abból ered, hogy az ember miként álmodja meg a jövőt”
– fogalmazott Rasztovits Dávid, a Digitális Turizmus Zrt. vezérigazgatója a napi.hu-nak.
A kulcs a mesterséges intelligenciával való megfelelő kérdések megfogalmazásában rejlik, hogy értékes információkhoz és megoldásokhoz jussunk.
„Ez a kérdezés művészete: jól kell tudni kérdezni a ChatGPT-től, hogy azt a pontosan megfogalmazott parancsunk alapján a maga zárt rendszeréből, – nem pedig az ömlesztett, sokszor nem validált adat- és információs tömegből – tudja megválaszolni”
– tette hozzá.
Ez a technológia virtuális segítő munkatársként funkcionálhat, támogatva vagy akár helyettesítve kollégákat, hogy feladatokat gyorsan elvégezzék. Például az AI segíthet a webfejlesztésben, optimalizálhatja weboldalak formátumát különböző szegmensek számára, javasolhat megfelelő szoftvereket marketinghez és értékesítéshez, és elemzi a régiókbeli árazási trendeket.
Az AI felhasználásával a turisztikai vállalkozások egyszerűsíthetik működésüket, kielégíthetik a különböző ügyfél igényeket, és minimális befektetéssel növelhetik digitális jelenlétüket.
Kapcsolódó cikkeink
Északra költözik a nyár: ugrásszerűen nő a skandináv turizmus
A nyári hőség és a klímaváltozás hatására egyre több európai…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >Erős volt a turizmus első negyedéve – ágazati kitekintő
Bár márciusban 6%-kal elmaradt a turisztikai vendégforgalom a tavalyi szinttől,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >