Megszólalt az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az orosz Mere magyarországi terjeszkedésével kapcsolatban
Sokakat meglepett, hogy egy április eleji hír szerint a szibériai Mere üzletlánc három év alatt 200 üzletet nyitna Magyarországon, amihez már beszállítókat keres. A cég ígérete, hogy még az Aldinál és a Lidlnél is 20-30 százalékkal olcsóbbak lesznek, cserébe viszont az üzletben viszonylag kis választékot kínálnak, amit a vásárlóknak nem polcokról, hanem közvetlenül raklapokról kellene levenni.
„Az üzleti modell lényege, hogy a diszkontokhoz képest is adnának egy 20 százalékos árelőnyt. Figyelembe véve, hogy a kiskereskedelemben az árrés átlagos szintje nem éri el a 20 százalékot, nagy kérdés, hogy hosszabb távon is fenntartható jövedelmezőséget hogyan lehet így biztosítani”
– mondta Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a 444-nek az orosz Mere Magyarországi terjeszkedéséről.
A Mere kiszivárgott levelében azt írta: három éven belül 700 millió eurós, vagyis átszámolva körülbelül 270 milliárd forintos forgalommal számolnak. Ezzel a magyar kiskereskedelmi piac körülbelül 5 százaléka lenne az övék, ami Kozák szerint nagyon nagy pénzügyi kockázattal jár. Szerinte viszont „ehhez nagyon erős terjeszkedés kell, zöldmezős beruházással ez szinte lehetetlen, bár nincs nálam a bölcsek köve”.
A 444 beszélt az egyik Magyarországon működő kiskereskedelmi lánc egyik vezetőjével, aki szintén azt gondolja, hogy a három év alatt elért 700 millió eurós árbevétel új üzletek megnyitásával nem reális.
„Azt hittem, amikor először felhívott egy kollégám, hogy láttam-e a hírt, hogy ez csak valami áprilisi tréfa. De most már kezdem azt gondolni, hogy nem az”
– mondja. Megjegyzi viszont, hogy úgy tudja: a Mere 2022-ben Szlovákiában is terjeszkedni akart, de abból akkor nem lett semmi.
Más uniós országokban pedig az orosz–ukrán háború kitörése után zártak be.
Kapcsolódó cikkeink
Májustól akár felszámolással is járhat az Oroszország elleni EU-szankciók megsértése
Az Európai Unió (EU) idén áprilisban elfogadott, és 2025 májusáig…
Tovább olvasom >A beszállítói és beszerzői célok ugyanazok, de csatornánként mások a kihívások és tervek – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
Keddtől a kiskereskedelem tudományában mélyedhettek el az FMCG-szabadegyetem hallgatói a…
Tovább olvasom >Folyamatosak a vajlopások az áremelkedések hatására
Az orosz gazdaság komoly kihívásokkal néz szembe, mivel az infláció…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >