Megszólalt az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára az orosz Mere magyarországi terjeszkedésével kapcsolatban
Sokakat meglepett, hogy egy április eleji hír szerint a szibériai Mere üzletlánc három év alatt 200 üzletet nyitna Magyarországon, amihez már beszállítókat keres. A cég ígérete, hogy még az Aldinál és a Lidlnél is 20-30 százalékkal olcsóbbak lesznek, cserébe viszont az üzletben viszonylag kis választékot kínálnak, amit a vásárlóknak nem polcokról, hanem közvetlenül raklapokról kellene levenni.
„Az üzleti modell lényege, hogy a diszkontokhoz képest is adnának egy 20 százalékos árelőnyt. Figyelembe véve, hogy a kiskereskedelemben az árrés átlagos szintje nem éri el a 20 százalékot, nagy kérdés, hogy hosszabb távon is fenntartható jövedelmezőséget hogyan lehet így biztosítani”
– mondta Kozák Tamás, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára a 444-nek az orosz Mere Magyarországi terjeszkedéséről.
A Mere kiszivárgott levelében azt írta: három éven belül 700 millió eurós, vagyis átszámolva körülbelül 270 milliárd forintos forgalommal számolnak. Ezzel a magyar kiskereskedelmi piac körülbelül 5 százaléka lenne az övék, ami Kozák szerint nagyon nagy pénzügyi kockázattal jár. Szerinte viszont „ehhez nagyon erős terjeszkedés kell, zöldmezős beruházással ez szinte lehetetlen, bár nincs nálam a bölcsek köve”.
A 444 beszélt az egyik Magyarországon működő kiskereskedelmi lánc egyik vezetőjével, aki szintén azt gondolja, hogy a három év alatt elért 700 millió eurós árbevétel új üzletek megnyitásával nem reális.
„Azt hittem, amikor először felhívott egy kollégám, hogy láttam-e a hírt, hogy ez csak valami áprilisi tréfa. De most már kezdem azt gondolni, hogy nem az”
– mondja. Megjegyzi viszont, hogy úgy tudja: a Mere 2022-ben Szlovákiában is terjeszkedni akart, de abból akkor nem lett semmi.
Más uniós országokban pedig az orosz–ukrán háború kitörése után zártak be.
Kapcsolódó cikkeink
Itt az újabb kormányzati árszabályozás
A kormány a magas élelmiszer-inflációra hivatkozva újabb árszabályozó intézkedést vezetett…
Tovább olvasom >Kozák Tamás: Az állami árszabályozás nem megoldás az inflációra
A kiskereskedelemben zajló piaci folyamatok egyre inkább reflektorfénybe kerülnek, különösen…
Tovább olvasom >Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >