Megoldotta a fekete műanyagok újrahasznosítását az Unilever
A fekete műanyagból készült csomagolóanyagok újrahasznosításával eddig az volt a gond, hogy az optikai technológiával működő gépi válogató berendezések nem tudták megfelelően azonosítani ezt a hulladéktípust, így végül a hulladéklerakókban vagy égetőkben végezték. Az Unilever azonban megoldotta ezt a problémát, ugyanis kifejlesztett egy új pigmentet, melyet már a termékei csomagolásában is alkalmaz – sőt, a technológiát még a versenytársai számára is elérhetővé tette. Ezzel párhuzamosan a vállalat folyamatosan növeli az újrahasznosított műanyagok arányát a termékek csomagolásában: az Axe tusfürdők flakonjaiban ez már a közeljövőben elérheti a 100 százalékot, Magyarországon is.
Új, az optikai technológiával működő gépi hulladékválogató rendszerek számára is „látható” fekete festékanyagot fejlesztett ki az Unilever, amelyet az Axe (külföldön Lynx) és TRESemmé márkájú termékeinek nagy sűrűségű polietilénből (High Density Polyethylene, HDPE) készült flakonjaiban használ fel, elsőként a brit piacon. Ez azt jelenti, hogy ezeket a csomagolóanyagokat az optikai szenzorok már helyesen fogják felismerni, így évente csak Nagy-Britanniában akár 2500 tonnával több műanyagflakont hasznosíthatnak újra. Ez a mennyiség több mint 1200 családi autó vagy 200 emeletes busz tömegével egyenlő.
Eddig a fekete műanyagokkal az volt a gond, hogy mivel az automata hulladékválogató berendezések által kibocsátott infravörös-közeli tartományú fényt a csomagolóanyag színét adó szénfekete pigmentek gyakorlatilag elnyelték, a rendszer nem tudta újrahasznosítható anyagként elkülöníteni ezeket, így végül hulladéklerakókban, szemétégetőkben végezték. (Magyarországon az optikai válogatás még kevéssé elterjedt, a legtöbb helyen a szelektív gyűjtésből származó csomagolási hulladékokat kézi erővel válogatják.)
A fekete pigmenthez hasonló innovatív technológiákkal párhuzamosan nagy erőkkel dolgozunk azon is, hogy fokozatosan növeljük az újrahasznosított műanyag arányát a termékeink csomagolásában. Az eddig elért eredményekre az egyik legjobb példát az Axe tusfürdők flakonjai jelentik, ugyanis ezek mindegyike – azaz a Magyarországon forgalmazott termékek is – már most több mint 50 százalékban tartalmaz újrahasznosított műanyagot, azaz jól haladunk afelé, hogy ez az arány a közeljövőben elérje a 100 százalékot.
Az új fekete pigment technológiát az Unilever ráadásul elérhetővé teszi az iparág más szereplői és globálisan más piacok számára is azért, hogy minél szélesebb körben lehessen alkalmazni. Az Unilever továbbra is azon dolgozik, hogy az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival összhangban teljesítse vállalásait és 2020-ig a felére csökkentse a termékei csomagolóanyagaiból származó, nem újrahasznosított hulladék mennyiségét.
Kapcsolódó cikkeink
A Unilever növekedését legerősebb márkái támogatják
Erőteljes növekedést könyvelhetett el az Unilever 2024 a harmadik negyedévében,…
Tovább olvasom >Lezárult az Unilever oroszországi és fehéroroszországi operációjának eladása
Az Unilever bejelentette, hogy eladta oroszországi és fehéroroszországi operációját a…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági megállapodást kötött az Unilever a legnagyobb kiskereskedelmi partnereivel
Az Unilever megállapodást kötött tíz legnagyobb kiskereskedelmi partnerével, közöttük a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >