Megnyitották a HEPA nyugat-balkáni regionális irodáját Belgrádban
A szerb-magyar kereskedelmi kapcsolatok az utóbbi években kiemelkedően jók, és a befektetések szempontjából is jelentős előrelépések történtek a közelmúltban, a jövőben pedig további közös sikerekre lehet számítani – hangsúlyozta Hendrich Balázs, a HEPA Magyar Exportfejlesztési Ügynökség vezérigazgatója Belgrádban, ahol megnyitotta az ügynökség nyugat-balkáni regionális partnerirodáját.
Elmondta: ez a HEPA első európai partnerirodája, korábban Tokióban, Sanghajban és Isztambulban nyitottak hasonlót. Ez híven tükrözi azt, mely területekre szeretne a magyar export koncentrálni – tette hozzá.
Hendrich Balázs rámutatott, hogy a Szerbia és Magyarország közötti politikai kapcsolatok soha nem voltak ilyen jók, ami már olyan alap, amelyre a továbbiakban is lehet építkezni. A belgrádi jelenléttel közelebb kerülnek ehhez a térséghez, és könnyebben megérhetik, mire van az itt élőknek szükségük.
Elmondása szerint már nemcsak az áruk és a szolgáltatások népszerűsítésére koncentrálnak, hanem a tőkeexport promotálására is. Az irodák létrehozásának köszönhetően akár közös vállalatok jöhetnek létre, a felek tanulhatnak egymástól, és sokkal erősebb kapcsolatrendszer jöhet létre így, mintha csak kereskednének egymással.
A HEPA regionális irodáját Nemanja Milutinovic vezeti majd, aki július óta Magyarország belgrádi tiszteletbeli konzulja.
Az ünnepélyes megnyitón elhangzott, hogy Magyarország a 13. legjelentősebb külföldi befektető Szerbiában, és már a szerbiai befektetések is megjelentek Magyarországon. A kétoldalú kereskedelmi áruforgalom a múlt évben meghaladta a 2,5 milliárd eurót, hamarosan a hárommilliárdot is elérheti. (Markovics Annamária, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Ötszáz saját márkás termékkel bővíti kínálatát az Ahold Delhaize Közép- és Kelet-Európában
Az Ahold Delhaize holland kiskereskedelmi csoport 500 új saját márkás…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >A Balkánon vett sütőipari vállalatot a Grupo Bimbo
A világ legnagyobb sütőipari cége, a mexikói Grupo Bimbo felvásárolta…
Tovább olvasom >További cikkeink
Árrésstop árnyékában: így alakulnak a húsvéti bevásárlás költségei 2025-ben
Az idei húsvéti bevásárlási szezon igazi meglepetése nem a csokinyúl…
Tovább olvasom >Innovatív gombafehérjés desszerteket fejlesztett az Eroski
A spanyol Eroski áruházlánc a catering terén vezető Ausolannal, az…
Tovább olvasom >Csökkenő születésszám, növekvő kihívások
A demográfiai trendek és a fogyasztói szokások alakulása egyaránt formálja…
Tovább olvasom >