Megnyílt a tizedik Országos Csokoládéfesztivál Szerencsen
Megnyílt a tizedik Országos Csokoládéfesztivál Szerencsen szombaton.
Kiss Eliza, a Földművelésügyi Minisztérium kiemelt borágazati feladatokért felelős miniszteri biztosa megnyitójában elmondta: a statisztikák szerint a magyarok fejenként évi 3,2 kilogramm csokoládét fogyasztanak, ami még elmarad az Amerikai Egyesült Államok 5 és az Európai Unió 4 kilogrammos átlagától.
Közölte, hogy Szerencs a kiváló minőségű csokoládéja mellett egyben Tokaj-Hegyalja kapuja is, vagyis a városon keresztül vezet az út a szőlők, borok varázslatos világába.
Bejelentette, hogy egy négymilliárd forintos kutatás-fejlesztési program részeként boranalitikai labor épül a szerencsi világörökségi kapu lábánál.
A miniszteri biztos úgy fogalmazott, hogy a laborban hiteles analitikai paraméterek alapján fogják beazonosítani a borokat, amelyeket külföldön is elfogadnak.
Koncz Ferenc, Szerencs polgármestere (Fidesz-KDNP) köszöntőjében azt mondta, hogy a csokoládéfesztivál a helybeliek és a térség lakói, valamint az elszármazottak nagy találkozója. Kiemelte: azon dolgoznak, hogy a városi fejlesztések eredményeként az elköltözöttek ne csak a rendezvényekre jöjjenek vissza. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A csokoládépiac nehézségei: drágulás, fenntarthatósági kihívások és új trendek
A csokoládé hosszú ideje az egyik legkedveltebb édesség, azonban a…
Tovább olvasom >Árverseny a dubai csokiért: a Lidl újabb kedvezménnyel robbantott
Újabb fordulatot vett a dubai csoki árversenye: a Lidl most…
Tovább olvasom >Az idei karácsony slágertermékei a dobozos csokoládé-válogatások és a játékok
Az idei karácsonyi szezon slágertermékei a csokoládé-válogatások és az edukatív…
Tovább olvasom >További cikkeink
A FRUIT LOGISTICA Innovation Award (FLIA) és a FLIA Technology 2025 tíz döntős pályázója
Bájos fajták, okos marketingkoncepciók, intelligens technológiák: öt-öt innovációt jelöltek az…
Tovább olvasom >A SPAR Magyarország is letette a névjegyét Budapest egyik legnagyobb hazai gin fesztiválja mellett
A IV. Gin Market Budapest minden eddiginél több kiállítóval, impozáns…
Tovább olvasom >Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >