Húsmentes hentesüzlet: hamburger kenyérfa-gyümölcsből
A Sainsbury’s megnyitotta Nagy-Britannia első húsmentes hentesüzletét, ahol a termékek szójából, a steak gabonából, a hamburgerek pedig kenyérfa gyümölcséből készülnek – írja a The Guardian nyomán az origo.
Fotó: John Nguyen/PA
Az üzlet pontosan úgy néz ki, mint egy hagyományos hentesbolt: vega kolbászok lógnak a kampókról, szójából és búzafehérjéből készült steak található a pultban, azonban csak rövid ideig, három napig érthető el London keleti részében.
Annak ellenére, hogy mind a vegetáriánus étrend, mind a húsmentes húsok terjedőben vannak, a Sainsbury’s saját kutatásából kitűnik, hogy a megkérdezett kétezer fogyasztó fele még sosem próbált növényi alapú hús alternatívákat.
Sőt, a válaszadó húsfogyasztók ötöde „nyúlkajának” minősítette a növényi ételeket.
A cég pont ezért nyitotta meg – habár csak rövid ideig – a húsmentes húsokat kínáló üzletét.
– Van kolbászom, csak nincs benne hús – nyilatkozta Anthony Maynard, az üzlet hentese.
Egy közelmúltbeli YouGov közvélemény-kutatás azt mutatta, hogy az ország lakosságának fele (52 százalék) csökkentette húsfogyasztását, 4 százalék szigorú vegetáriánus, valamint 2 százalék a vega étrendet követi. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Belép a kombucha piacra a Lipton
Új, kombucha termékcsaládot dobott piacra a Carlsberg Britvic Lipton márkája…
Tovább olvasom >Papírba csomagolja a Sainsbury’s az avokádót
A januárban 77 üzletben elindult teszt során a Sainsbury’s saját…
Tovább olvasom >Leépítésekbe kezdtek a brit élelmiszer-kereskedők a növekvő költségek miatt
Átrendeződőben van az Egyesült Királyság élelmiszer-kereskedelmi ágazata: a szupermarketek munkahelyeket…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb szervezet az egyre ismertebb Kiváló Minőségű Élelmiszer (KMÉ) védjegyes termékek tanúsítási folyamatában
A védjegy tulajdonosi jogait gyakorló ÉLBC NKft. felkérése nyomán 2025…
Tovább olvasom >Trónfosztás a luxusvilágban: az Hermès megelőzte az LVMH-t
A luxusiparban új korszak kezdődhet: az Hermès átvette a világ…
Tovább olvasom >Stratégiai partnerségre lép a The Body Shop nemzetközi kozmetikai cég és a TOURMIX magyar zöld logisztikai startup
Együttműködésbe kezdett a fenntarthatósági piac két kulcsfontosságú szereplője, az állat-…
Tovább olvasom >