Megnyílt Az élelem jövője fotókiállítás Budapesten
Október 12. és 29. között látható Budapesten a Szabadság téren Az élelem jövője címet viselő, az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) és a Földművelésügyi Minisztérium közös kiállítása, amely a National Geographic magazin fotóival mutatja be az élelmezés fontosságát.
A FAO fennállásának 70. évfordulója alkalmából rendezett szabadtéri kiállítás hétfői megnyitóján Vladimir Rakhmanin, a FAO főigazgató-helyettese, az Európáért és Közép-Ázsiáért felelős regionális képviselője kiemelte, hogy a kiállítás jó alkalmat teremt az elért eredmények áttekintésére.
A főigazgató-helyettes szerint az ENSZ fenntartható fejlődésről elfogadott célkitűzései között is szerepelő éhezés felszámolása elérhető cél, de ezért még sokat kell tenni.
A FAO főigazgató-helyettese méltatta Magyarország FAO-ban betöltött szerepét, egyebek közt példaként említette, hogy Budapest ad otthon a regionális irodának, közösen működtetnek mezőgazdasági felsőoktatási ösztöndíjprogramot, illetve magyar javaslatra fogadták el október 16-át Élelmezési világnapnak.
Gulyás Andrea, a Földművelésügyi Minisztérium kabinetfőnöke a közelgő világnaphoz kötődően arra hívta fel figyelmet, hogy az éhezés, a szegénység felszámolásában elért eredmények ellenére további erőfeszítéseket kell tenni, egyebek közt a megtermelt élelmiszerek pazarlását meg kell szüntetni.
A kabinetfőnök beszélt a tárca helyi termék programjáról is, amely a helyben termelt élelmiszerek termelését, értékesítését segíti. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
FAO: Új rekordokat érhet el a főbb mezőgazdasági élelmiszer-alapanyagok globális előállítása
Viszonylag optimista az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) a…
Tovább olvasom >A vidéki térségek újjáélesztése a fiatalok segítségével
A vidéki térségekben a fiatal nők és férfiak fontos szerepet…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >Owen Wilson a Wolt nemzetközi kampányának új arca
Owen Wilsonnal indította első márkanagyköveti kampányát a Wolt. Az egyéves…
Tovább olvasom >