Megnyílt a XIII. Helyi Termék Ünnep – Hungarikum Fesztivál pénteken Kecskeméten
A hazai különlegességek, kiemelkedő nemzeti értékek, hungarikumok megismertetésének és használatának fontosságát hangsúlyozta V. Németh Zsolt kiemelkedő nemzeti értékek felügyeletéért felelős miniszteri biztos pénteken a kecskeméti XIII. Helyi Termék Ünnep – Hungarikum Fesztivál megnyitója után az MTI-nek.
Mint mondta, a kecskeméti rendezvény jó példa arra, hogy a helyi termékek beilleszthetők a hungarikumok mellé, ugyanakkor nemcsak termékeket mutat be, hanem a magyarságra, A tájegységre jellemző értékeket, sajátos ételeket, italokat, szokásokat, dallamokat, táncokat is.
V. Németh Zsolt a helyi termékek iránti megnövekedett érdeklődés okai közül kiemelte, hogy ezek a termékek egészségesek, egyediek, nem tömegtermékek.
A miniszteri biztos felhívta a figyelmet arra, hogy a hagyományok is átalakulnak, csiszolódnak, megújulnak az ételek, új termékek jelennek meg, de látszik, hogy az ősi kultúrával lehet élni a 21. században. A fesztivál megmutatja, hogy a minőségből nem szabad engedni, emellett hogyan lehet kulturális értéket előállítani és gazdasági, turisztikai sikereket is elérni ezzel – fogalmazott.
A vasárnap estig tartó rendezvényt az Aranyhomok Kistérségfejlesztési Egyesület szervezte. Az MTI-hez eljuttatott tájékoztatásuk szerint a rendezvény célja, hogy felhívja a figyelmet a hungarikumokra, a nemzeti és települési értékekre, megismertesse azok széles spektrumát, amelyek értékőrző- és teremtő üzenetet hordoznak, kifejezik a magyar életérzést. A látogatókat egyebek mellett a térségi népművészek munkái, hagyományőrző programok, kiemelt nemzeti értékek bemutatói, koncertek, valamint helyi élelmiszerek és gasztrokülönlegességek várják. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Szent György-hegyi bornapok: apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a természeti környezetben fejleszteni
Apró lépésekkel, tájazonos módon érdemes a tájba illő fejlesztéseket végrehajtani,…
Tovább olvasom >Kreativitás és művészeti szaktudás, mint az üzleti siker alapja?
Releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt az FHA Szingapúr, hat kiállító az Agrármarketing Centrum standján
Több mint ötvenkét országból, mintegy ezerötszáz kiállító részvételével nyílt meg…
Tovább olvasom >„Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat: Infláción innen és túl
A „Szerelmem a trade marketing” konferenciasorozat alcíme idén „Infláción innen…
Tovább olvasom >A világ minden tájáról vonzza az iparági vezetőket a Fruit Logistica
A Fruit Logistica, a világ vezető gyümölcs- és zöldségipari szakkiállítása,…
Tovább olvasom >