Megnyílt a magyar stand a világ vezető digitalizációs vásárán
Megnyílt a magyar nemzeti stand kedden a legnagyobb nemzetközi digitalizációs szakkiállításon és vásáron, a németországi Hannoverben rendezett CeBIT-en.
Deutsch Tamás, a Digitális jólét program miniszterelnöki biztosa a 400 négyzetméteres standot megnyitó beszédében kiemelte, hogy a magyar digitális gazdaság „európai szereplővé vált”, az ágazat jelentőségét mutatja, hogy a hazai össztermék (GDP) több mint 20 százalékát állítja elő, és a munkavállalók több mint 15 százalékát foglalkoztatja.
„Tudjuk a helyünket, tisztában vagyunk a gazdasági súlyunkból és méretünkből fakadó szerepünkkel, mégis mindenfajta túlzott magabiztosság nélkül kijelenthetjük, hogy a magyar digitális gazdaság állja az európai versenyt” – mondta a miniszterelnöki biztos.
Magyarország másodszor vesz részt nemzeti standdal a CeBIT-en, a péntekig tartó rendezvényen 21 vállalkozás mutatkozik be, 12 kiállítóként, 9 pedig szakmai előadóként.
A nemzeti stand révén „be tudjuk mutatni a magyar digitális gazdaság figyelemreméltó, európai összevetésben és számon tartott teljesítményét” – mondta Deutsch Tamás.
Kiemelte, hogy a standra és a résztvevők felkészítésére fordított 340 millió forint költségvetési forrás „nagyon jól kamatozó befektetés”, mert a „legpesszimistább” számítások szerint is ennek az összegnek a harminc-negyvenszeresét éri majd el a németországi nagyvárosban rendezett fórum révén megkötendő üzletek összértéke.
Az első – 2017-ben felállított – nemzeti stand egy családi házat idézett, és a vállalkozások a ház különböző helyiségeiben mutatták be fejlesztéseiket. Az idén „kilépünk a családi otthonból a magyar településekre, a kistelepülésekre, kisvárosokba és nagyvárosokba, és megmutatjuk, hogy a magyar digitális fejlesztések hogyan tudnak hozzájárulni a polgárok jólétének leginkább kézzelfogható, leginkább gyakorlati értelemben vett gyarapodásához” – mondta a miniszterelnöki biztos.
A nemzeti standon így szerepel a többi között egy vállalkozás, amely forgalmazókat és viszonteladókat keres értéktárgyak őrzésére fejlesztett termékeihez, például mobiltelefonokat védő tokokhoz, egy másik cég pedig a belvárosi parkolás nehézségeire szolgál megoldással egy Budapesten már működő, és több mint tízezer felfelhasználóval rendelkező, okostelefonra alapozott rendszerrel, amelyet a CeBIT révén külföldi nagyvárosokban is igyekszik elterjeszteni.
A CeBIT-en mintegy 70 ország 2800 kiállítója mutatja be termékeit és szolgáltatásait, a szervezők 200 ezer látogatóra számítanak. A látogatók száma az 1986 óta évente megrendezett kiállítás eddigi legsikeresebb korszakában a 800 ezret is elérte, az utóbbi években viszont egyre csökken, és sok kiállító is elfordult a CeBIT-től. Ezért a szervezők az idén szakítottak a szakmai kiállítás és vásár hagyományos koncepciójával, és a rendezvény időpontját áttették tavaszról nyárra.
Az új elképzelés szerint a CeBIT a digitális gazdaság legújabb irányzatairól szóló konferencia, vásár és kapcsolatépítő fórum, amely nyitott fogyasztók, főleg a fiatalok felé és a nagy nyári szabadtéri zenei fesztiválokra jellemző attrakciókkal igyekszik új célcsoportokat megszólítani.
A változás irányát mutatja, hogy az idén hiányzik a kiállítók közül a Microsoft, de megjelent a Facebook, a legnagyobb európai szoftvercég, a német SAP pedig egy 60 méter magas, 40 kabint forgató óriáskerékkel vesz részt a CeBIT-en, és termékeit egy vidámpark üzemeltetésére fejlesztett rendszer elemeiként mutatja be. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AMC: tizenkilenc magyar kiállító vesz részt a kereskedelmi márkák kiállításán Amszterdamban
A kereskedelmi márkák amszterdami kiállításán (World of PrivateLabel – PLMA)…
Tovább olvasom >Egységes nemzeti standon jelentek meg az agrárvállalkozások az AGRARIA kiállításon
A Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. közreműködésével az idén 14…
Tovább olvasom >Első alkalommal volt magyar stand a GastroPan pék- és sütőipari kiállításon
Közel 21 ezren látogatták meg a hét végén Aradon tartott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Employer Branding az AI és a GenZ-k korában konferencia: A folytatás
2024. november 27-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre a…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Gyümölcsöző kapcsolatok a frissáru globális piacán
A FRUIT LOGISTICA, a világ vezető frissáru-ipari szakkiállítása, 2025. február…
Tovább olvasom >