Egységes nemzeti standon jelentek meg az agrárvállalkozások az AGRARIA kiállításon
A Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. közreműködésével az idén 14 cég jelent meg az egységes nemzeti standon az agráriparra, illetve a kapcsolódó ágazatokra fókuszáló AGRARIA kiállításon.
A romániai Nemeszsukon tartott szakrendezvényen a magyar vállalkozások talajművelő eszközöket, növény- és talajtápláló készítményeket, illetve élelmiszeripari késztermékeket mutattak be – közölte a társaság az MTI-vel pénteken.
A Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. közleményében kiemeli, hogy a mezőgazdaság és az élelmiszeripar stratégiai ágazat, a magyar agrárexport a 2010-ben mért 5,8 milliárd euróról több mint másfélszeresére nőtt, tavaly meghaladta a 8,6 milliárd eurót.
„Románia 2018-ban a negyedik legfontosabb exportpiaca volt hazánknak, a román piacra irányuló magyar kivitel értéke pedig átlépte az 5,3 milliárd eurót. Ez egyértelmű fokmérője annak, hogy a kiváló minőségű magyar termékek, és a magas hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások, innovatív megoldások iránt egyre jelentősebb kereslet mutatkozik” – mondta a közlemény szerint Csík László, a Közép-európai Gazdaságfejlesztési Hálózat Nonprofit Kft. ügyvezetője.
Hozzátette: bíznak abban, hogy partnereik az AGRARIA keretében újabb exportsikereket könyvelhetnek el. Emlékeztetett, hogy a tavalyi rendezvénynek köszönhetően a magyar cégek több mint 130 millió forint konkrét exportlehetőséghez jutottak. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
MBH Bank: akár évi 160 milliárd forinttal bővülhet az agrárium jövedelme a beruházási pályázatok révén
Évente akár 160 milliárd forinttal növekedhet az agrárium jövedelme 2026-2027-től…
Tovább olvasom >Fenntartható kakaóalternatíva lett az idei év innovációja az ISM-en
Idén január végén került sor az édességipar első számú nemzetközi…
Tovább olvasom >Szijjártó Péter: új lehetőségeket nyit a magyar-iráni mezőgazdasági együttműködési megállapodás
Új kereskedelmi lehetőségeket nyit az agrár- és élelmiszeripari területen a…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >