Megnyílt a Budapesti Nemzetközi Vásár
Megnyílt a 115. Budapesti Nemzetközi Vásár (BNV) szerdán a Hungexpo Budapesti Vásárközpontban. Október 19-23. között tíz ország háromszázötven kiállítója mutatkozik be a Hungexpo megújult kiállításán.
A megnyitón György István, Budapest városüzemeltetési főpolgármester-helyettese hangsúlyozta: a szervezők a kiállítás megrendezésével Magyarország és Budapest hírnevét öregbítik. A Budapesti Nemzetközi Vásár fontos szerepet tölt be a turizmus fellendítésében, a regionális szerep erősítésében, a városmarketingben, és lehetőséget ad a gazdasági élet a bemutatkozásra.
A 115. jubileum alkalmából a főpolgármester-helyettes visszaemlékezett a BNV történetére, fejlődésére. Elmondta: a szervezők most visszatértek a gyökerekhez, amikor a Városligetben ünnepelték kedden a születésnapot.
Ganczer Gábor, a Hungexpo vezérigazgatója köszöntőjében az idei BNV kínálatából a hungarikumok bemutatkozását emelte ki. Hangsúlyozta, hogy a szakmai szövetségek támogatása a növeli a kiállítás hitelességét.
Az első budapesti Országos Általános Kiállítást, amelynek fővédnöke Rudolf trónörökös volt, 1885-ben rendezték, a megnyitó beszédet Jókai Mór mondta. Budapest volt az első európai főváros, amely áruminta vásárnak adott otthont 1906. március 25-27. között Márciusi Vásár néven: a pesti Vigadóban akkor 225 négyzetméteren 88 kereskedő kínálta portékáját. Európában az idő tájt csupán a lipcsei és a párizsi vásár működött hasonló profillal. Az első világháború után a rendezvény a Budapesti Árumintavásár nevet vette fel. A BNV elnevezés 1925-ben született, s ekkor már 13 nyelven jelentek meg róla a plakátok, prospektusok, szórólapok. Ugyanebben az évben Magyarország alapító tagja volt a Vásárvárosok Nemzetközi Szövetségének. 1930-ban, amikor a seregszemle megalakulásának negyedszázados évfordulóját ünnepelte, 200 szakma 1400 kiállítója mutatkozott be 70 ezer négyzetméteren. A BNV ekkor már igazi népünnepély volt, tíz nap alatt 400 ezren váltottak belépőjegyet. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >