Megnyílt a Borsodi Sörakadémia
A kulturált sörfogyasztás népszerűsítése mellett a képzési program többek között bemutatja az egyes sörfajtákat, és a szakszerű csapolási folyamatot.
A Sörakadémia ötlete és programja már korábban megszületett a Borsodi Sörgyár Zrt. szakembereinek közreműködésével. A vállalat üzletkötői és a horeca partnerek számára megközelítően három éve összeállított képzési program próbál folyamatosan az igényekhez igazodni. A december 17-én megnyílt Sörakadémia új helyszínen, kissé átalakult szakmai tartalommal, illetve a fogyasztók számára is hozzáférhető formában született újjá. A képzési program felöleli a különböző sörfajták készítésének folyamatát, a felhasznált alapanyagoktól a technológián át egészen a csomagolásig. A résztvevők megismerkedhetnek a belga sörkultúra hagyományaival, a sokféle kiegészítővel, amelyektől igazi különlegességgé váltak ezek a sörök. Ahány ház, annyiféle sör – fejezi ki az átalakított közmondás találóan a hagyományos belga sörkultúra egyik jellemzőjét.
A sörkultúra egyik nagyon fontos pontja a szakszerű csapolási folyamat megismerése, amely elengedhetetlen az ízek és a sör élvezeti értékének megismerésében. A Borsodi Sörgyár Zrt. immár több mint 10 éve szervezi hazánkban a Stella Artois Csapoló Bajnokságot, amelynek győztese évről-évre a nemzetközi, Brüsszelben megrendezett bajnokságon mérheti össze tudását a világ szinte valamennyi országából érkező versenyzővel.
A képzési program része még a gasztronómia és a sör kapcsolatának megismertetése. Egy valóban felkészült pincér, vagy csapos képes egy vacsora élményét megsokszorozni azzal, ha az ízek harmóniáját biztosító söröket tudja ajánlani egy-egy étel mellé.
Újdonság, hogy a Sörakadémia már nem csak a szakemberek képzését szolgálja, hanem az igényes söröket kedvelő fogyasztók számára is elérhető. „Hiszünk abban, hogy ha minél több, sörökben, vagy sörcsapolásban jártas vendég látogat el éttermekbe, szórakozóhelyekre, az hatással van a vendéglátásban dolgozókra, a vendéglátóhelyek tulajdonosaira is. Így mindkét irányból próbáljuk a kulturált sörfogyasztást népszerűsíteni." – fejtette ki Dr. Stefánkovits Ildikó, a Borsodi Sörgyár Zrt. jogi és vállalati kapcsolatok igazgatója.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >Megújult a KOMETA – Jó étellel a jó életért
Buona vita!, azaz jó élet lett az olasz gyökerekkel is…
Tovább olvasom >