Megnyílt a 9. Borkonferencia
A szőlőültetvények fele megújult Magyarországon az elmúlt 10-12 évben, így megvan a minőségi alapanyag előállításának lehetősége – mondta Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára csütörtökön Budapesten, a 9. Borkonferencia megnyitóján.
Felidézte azt is, hogy a borászatok 30 milliárd forintot kaptak technológiai beruházásokra az elmúlt években.
Az államtitkár kulcskérdésnek nevezte a bormarketingben történő előrelépést, mint mondta, erre különösen nagy szükség van, mert a koronavírus-járvány kedvezőtlenül érintette a borászatokat.
Feldman Zsolt kifejtette ugyanakkor, hogy a szőlészet és borászat szerencsés ágazat, a kisebb és a nagyobb vállalkozásoknak is megvan az a lehetősége, hogy termékeik ne csak tömegtermékként kerüljenek a piacra.
Az államtitkár kitért arra, hogy nagy változások vannak a szabályozásban. Hosszú szakmai előkészítés után augusztusban hatályba lépett az új borjogi szabályozás, ami egyebek mellett egyszerűbb adminisztrációs kereteket teremtett. Hozzátette, hogy új törvény készül az eredetvédelem terén, ami a bor esetében különösen fontos.
Feldman Zsolt előadásában elmondta: 19 sikeres pályázóval európai uniós forrásokból finanszírozott promóciós program indult, amely 16 uniós és 12 unión kívüli országban teszi lehetővé a pályázók számára a borászati termékek promócióját. A programot 2022-ben újra megnyitják.
Felhívta a figyelmet egyebek között arra is, hogy 1,5 milliárd forintos kerettel újranyitották a szállodákba, éttermekbe beszállító kis- és közepes borászatok támogatását. A feltételeknek megfelelő vállalkozások október 26-ig adhatják be támogatási kérelmüket.
Az államtitkár jelezte, hogy technológiai beruházásokra jövő év január 15-e és február 15-e között ismét lehet majd támogatási kérelmeket benyújtani. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Liptai Zsolt lett az év bortermelője
A Magyar Bor Akadémia (MBA) Év Bortermelője Magyarországon 2024 elismerését…
Tovább olvasom >8 millió palack szeszesital és 225 visszaváltó automata várja a vásárlókat
8 millió palack, illetve doboz alkoholos itallal készült a Tesco…
Tovább olvasom >A megújult ProWein mindenkit lázba hoz
„Fedezd fel a holnap ízeit” mottóval, friss és modern megjelenéssel,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >