Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi Kft. a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, a projekthez a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP Plusz) keretében 565,4 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyertek el – tájékoztatta a vállalat csütörtökön az MTI-t.
A konzorciumi formában megvalósult projekt célja egy olyan fejlesztés volt, amely értéknövelő hulladékhasznosítással alacsonyabb áron teszi lehetővé a megnövelt alkalmazási követelményeknek megfelelő PET csomagolóanyagok gyártását.
A közösen kifejlesztett új receptúrák, illetve gyártástechnológia eredményeképpen a Pro-Form Kft. Magyarországon elsőként léphet piacra magas hőállóságú, készétel sütőben történő melegítésére alkalmas PET tálcáival
– közölték.
A magas hőállóságú PET csomagolóipari termékek számottevő arányban, akár 85 százalékban tartalmaznak újrafelhasznált alapanyagot, így azok a körforgásos gazdasági modellbe is maradéktalanul beilleszthetők.
A termékek rövid ciklusidővel, gazdaságosan gyárthatók, ami nemzetközi viszonylatban is versenyelőnyt biztosít. A késztermék mínusz 40 és plusz 220 fok között biztonságosan alkalmazható, fagyasztóban tárolva, illetve sütés közben is megfelelő merevséggel és ütésállósággal rendelkezik – ismertette a vállalat.
Az állandó termékminőség biztosítása érdekében a mesterséges intelligenciával kombinált gépi látás alkalmazási lehetőségeit, gyártósorba illeszthetőségét is vizsgálták.
A projekt során kidolgozott anyagfejlesztési és újrafeldolgozási módszerek kiterjeszthetők a csomagolástechnika egyéb területére is, például hűtött élelmiszerek tárolására alkalmas, vagy mikrohullámú sütőben felmelegíthető dobozok, illetve egyszer használatos habosított poharak, tálcák gyártására.
Kapcsolódó cikkeink
Az employer branding és a csomagolástechnika új korszaka az Sz. Variánsnál
Az ipari digitalizáció nem csupán gépekben, hanem a gondolkodásmódban is…
Tovább olvasom >Új, innovatív növényvédőszer csomagolás a Syngentától
A Syngenta 2019-ben csatlakozott ahhoz a széleskörű iparági összefogáshoz, mely…
Tovább olvasom >Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >