Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi Kft. a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, a projekthez a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP Plusz) keretében 565,4 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyertek el – tájékoztatta a vállalat csütörtökön az MTI-t.
A konzorciumi formában megvalósult projekt célja egy olyan fejlesztés volt, amely értéknövelő hulladékhasznosítással alacsonyabb áron teszi lehetővé a megnövelt alkalmazási követelményeknek megfelelő PET csomagolóanyagok gyártását.
A közösen kifejlesztett új receptúrák, illetve gyártástechnológia eredményeképpen a Pro-Form Kft. Magyarországon elsőként léphet piacra magas hőállóságú, készétel sütőben történő melegítésére alkalmas PET tálcáival
– közölték.
A magas hőállóságú PET csomagolóipari termékek számottevő arányban, akár 85 százalékban tartalmaznak újrafelhasznált alapanyagot, így azok a körforgásos gazdasági modellbe is maradéktalanul beilleszthetők.
A termékek rövid ciklusidővel, gazdaságosan gyárthatók, ami nemzetközi viszonylatban is versenyelőnyt biztosít. A késztermék mínusz 40 és plusz 220 fok között biztonságosan alkalmazható, fagyasztóban tárolva, illetve sütés közben is megfelelő merevséggel és ütésállósággal rendelkezik – ismertette a vállalat.
Az állandó termékminőség biztosítása érdekében a mesterséges intelligenciával kombinált gépi látás alkalmazási lehetőségeit, gyártósorba illeszthetőségét is vizsgálták.
A projekt során kidolgozott anyagfejlesztési és újrafeldolgozási módszerek kiterjeszthetők a csomagolástechnika egyéb területére is, például hűtött élelmiszerek tárolására alkalmas, vagy mikrohullámú sütőben felmelegíthető dobozok, illetve egyszer használatos habosított poharak, tálcák gyártására.
Kapcsolódó cikkeink
Fokozatos átállás: új EU-s rendelet alakítja át a csomagolási piacot
Az Európai Unió új csomagolási rendelete alapjaiban változtatja meg a…
Tovább olvasom >Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >