Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi Kft. a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemmel, a projekthez a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP Plusz) keretében 565,4 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatást nyertek el – tájékoztatta a vállalat csütörtökön az MTI-t.
A konzorciumi formában megvalósult projekt célja egy olyan fejlesztés volt, amely értéknövelő hulladékhasznosítással alacsonyabb áron teszi lehetővé a megnövelt alkalmazási követelményeknek megfelelő PET csomagolóanyagok gyártását.
A közösen kifejlesztett új receptúrák, illetve gyártástechnológia eredményeképpen a Pro-Form Kft. Magyarországon elsőként léphet piacra magas hőállóságú, készétel sütőben történő melegítésére alkalmas PET tálcáival
– közölték.
A magas hőállóságú PET csomagolóipari termékek számottevő arányban, akár 85 százalékban tartalmaznak újrafelhasznált alapanyagot, így azok a körforgásos gazdasági modellbe is maradéktalanul beilleszthetők.
A termékek rövid ciklusidővel, gazdaságosan gyárthatók, ami nemzetközi viszonylatban is versenyelőnyt biztosít. A késztermék mínusz 40 és plusz 220 fok között biztonságosan alkalmazható, fagyasztóban tárolva, illetve sütés közben is megfelelő merevséggel és ütésállósággal rendelkezik – ismertette a vállalat.
Az állandó termékminőség biztosítása érdekében a mesterséges intelligenciával kombinált gépi látás alkalmazási lehetőségeit, gyártósorba illeszthetőségét is vizsgálták.
A projekt során kidolgozott anyagfejlesztési és újrafeldolgozási módszerek kiterjeszthetők a csomagolástechnika egyéb területére is, például hűtött élelmiszerek tárolására alkalmas, vagy mikrohullámú sütőben felmelegíthető dobozok, illetve egyszer használatos habosított poharak, tálcák gyártására.
Kapcsolódó cikkeink
146 millió eurót ruház be a Coca-Cola franciaországi üzemébe
A Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) 146 millió eurós beruházást jelentett…
Tovább olvasom >Az employer branding és a csomagolástechnika új korszaka az Sz. Variánsnál
Az ipari digitalizáció nem csupán gépekben, hanem a gondolkodásmódban is…
Tovább olvasom >Új, innovatív növényvédőszer csomagolás a Syngentától
A Syngenta 2019-ben csatlakozott ahhoz a széleskörű iparági összefogáshoz, mely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >KSH: 2025 első negyedévében a gazdaság teljesítménye stagnált a 2024. első negyedévihez képest
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 első negyedévében a nyers…
Tovább olvasom >Vegyszerkoktél a tányéron: riasztó adatok az európai élelmiszerek szennyezettségéről
Az Európai Élelmiszerbiztonsági Hivatal (EFSA) friss jelentése szerint az európai…
Tovább olvasom >