Megnövekedett forgalmat képes kiszolgálni a debreceni METRO
A METRO áruházlánc 2022-től folyamatosan alakítja át hazai áruházait: a felújítási hullám 2024 első felében érte el a debreceni METRO-t, így Debrecen város és Hajdú-Bihar vármegye vendéglátóhelyei és független kiskereskedői hatékonyabb és kényelmesebb szolgáltatásokat élvezhetnek.
Többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés
Az áruházlánc 2021-ben határozta meg nemzetközi szinten a kulcs vevőcsoportokra – a vendéglátóipari és a kiskereskedelmi vásárlókra – koncentráló működési stratégiáját. A stratégia célja a többcsatornás nagykereskedelmi értékesítés kiteljesítése, valamint a vállalaton belüli munkafolyamatok hatékonyságának emelése és egyszerűsítése. Az áruházi értékesítés, a kiszállítási üzletág, valamint a digitalis szolgáltatások alkotják a többcsatornás nagykereskedelmi modell pilléreit. Bár mindegyik területet érinti a fejlesztés, de a külső szemlélő számára az áruházak és a vevőterek átalakulása a leginkább szembetűnő. Eddig az áruházlánc 13 hazai tagjából 12 újult meg: sorrendben a budakalászi, a kelet-pesti, a szegedi, a szombathelyi, a győri, a nyíregyházi, a székesfehérvári, a ferencvárosi, a miskolci, a budaörsi, a pécsi és most már a debreceni is. A kecskeméti METRO őszi felújításával fog zárulni a kör.
Szünet nélkül
Bodó Zsolt áruház- és vonzáskörzeti igazgató a megnyitón elmondta, hogy a felújítás látványos, vevőteret érintő részével már április végén elkészültek, míg az energetikai beruházások végére kicsit később tehettek pontot. A munkálatok azonban egyetlen perc kiesést sem okoztak az áruház működésében, hiszen gyorsított ütemben, éjszaka végezték őket – a vevők kiszolgálása ezalatt folyamatos volt. A debreceni METRO a második legnagyobb lélekszámú magyar település és vonzáskörzetének vezető nagykereskedelmeként több ezer vendéglátóhelyet és független kiskereskedőt lát el termékekkel, így a zavartalan működés a turizmus érdekeit is szolgálta.
A kereskedelem pozitív jövőképe
Az áruházátadón szerepet vállalt Papp László, Debrecen Megyei Jogú Város polgármestere és Pajna Zoltán, a Hajdú-Bihar Vármegyei Közgyűlés elnöke is. Papp László üdvözlő beszédében hangsúlyozta, hogy a kereskedelem pozitív jövőképe különösen fontos Debrecen életében, ahol a kereskedelmi szektor a legnagyobb munkáltató. A METRO fejlesztéseinek ezért nagyon jó üzenete van a helyi gazdaság egészére nézve. Pajna Zoltán annak a jelentőségére mutatott rá, hogy a vármegye ellátási láncában a vállalkozók által keresett, igényelt – és lehetőleg magyar – termékek időben és megfelelő mennyiségben jussanak célba. Ebben a folyamatban az olyan nagyvállalatok, mint a METRO, fontos szerepet játszanak.
Profikra szabott hatékonyság minden szinten
Az átalakítások egyszerre szolgálják a vevők által az áruházban folytatott beszerzések és az áruházi kiszolgálás hatékonyságát. A vásárlói útvonal lerövidült, szélesebb közlekedőfolyosók szolgálják a kényelmes nagybani vásárlást. A vásárlói igényekhez igazítva az áruházi térben nagyobb lett az élelmiszereket kínáló terület. A termékelhelyezéseket a nagykereskedelmi jelleghez igazították: ez 30-40%-kal több raklapos kihelyezést, a polcok nagyobb kiszerelésű termékekkel, egységcsomagokkal való feltöltését, és új lépcsőzetes árazási politika érvényesítését is jelentette. A közös ki- és bejárat kialakításával a vevőszolgálat és kassza terület egy térbe került, ami az ügyintézést és az áruházi közlekedést egyaránt meggyorsította. A hűtőrendszert korszerűsítették, a hűtő- és fagyasztóbútorokat lecserélték, ami nemcsak magasabb komfortot, hanem jelentős energiamegtakarítást is jelent. Az energetikai fejlesztések később kiegészülnek napelemes rendszerrel és világítás-korszerűsítéssel is.
Üzenetértékű változások
Dr. Kápolna Beáta beszerzési igazgató, a vállalat Igazgatótanácsának tagja a megnyitón kiemelte: a METRO áruházak átalakítása és vele párhuzamosan az épületkorszerűsítő, energiahatékonysági beruházások a profi vevők hatékonyabb kiszolgálására és a megnövekedett forgalomra készítik fel a debreceni METRO-t. A METRO leszámolva a hipermarket-jelleget sugalló külsőségekkel, visszatér a kulcs célcsoportok üzletmenetéhez jobban illeszkedő nagykereskedelmi gyökereihez – ám a 21. századhoz méltóan fejlett eszközökkel, több csatornán műveli azt. Az új modell az árazásban is megmutatkozik: a népszerű Többet olcsóbban termékkosárban immár közel 5000 áru szerepel, és a kör folyamatosan bővül. Az áruházátalakítások sora ebben az évben a hátralévő kecskeméti áruház átépítésével lezárul: Kecskeméten már el is kezdődött a terep előkészítése a pár hét múlva kezdődő munkálatokra.
Kapcsolódó cikkeink
Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott a Metro Szerbiában
A német Metro Cash and Carry új, 15000 négyzetméteres logisztikai…
Tovább olvasom >További cikkeink
2025 lesz a magyar sörturizmus éve?
18 magyar, kisüzemi sörfőzdébe kalauzol el a Bakancslista 2025 –…
Tovább olvasom >Macsó megközelítés a vásárlásban – A nap képe
Az USA-ban működik (legalább) egy olyan hipermarket, ahol a bevéárláshoz…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >