Megnőtt a kávé iránti kereslet, a termelők lehetnek a nyertesek
A CNBC friss elemezése szerint a járvány érezhetően átrendezte a globális fogyasztási szokásokat. Létezik azonban egy olyan termék, amely még az ilyen különleges helyzetekben is elengedhetetlen sokak számára: a kávé. Azzal pedig, hogy az országok világszerte komoly kávéfelhalmozásba kezdtek az elmúlt időszakban, a termelők nyerhetik a legtöbbet.
Olyan piaci szereplőkről van szó, akik az elmúlt években igencsak megszenvedték a kávé árának folyamatos csökkenését. 2016 után ugyanis a kávé ára 30 százalékot csökkent, és lement az elmúlt évtizedben mért átlagár alá is. Márciusban az arabica típusú kávé fontonkénti ára 1,12 dollár volt, messze elmaradva a 2011-ben mért, 3,00 dolláros csúcstól.
A világ legnagyobb kitermelőjének számító Brazíliából érkező arabica árfolyama 10 százalékot emelkedett márciusban februárhoz képest. A New York-i határidős kávéjegyzések pedig 8,8 százalékot izmosodtak márciusban, elérve a fontonkénti 1,16 dolláros átlagárat.
Kapcsolódó cikkeink
Miért fizetünk többet a reggeli koffeindózisért?
Azt gondolom, kevesen tudunk sikeresen elkezdeni egy átlagos napot egy…
Tovább olvasom >Európába is megérkezett a Nescafé Espresso koncentrátum
Európában is bevezette a Nescafé Espresso Concentrated termékcsaládot a Nestlé,…
Tovább olvasom >A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: EU-s források nélkül csak döcögne a hazai gazdaság
Idén május 1-én ünnepeljük uniós csatlakozásunk 21. évfordulóját. EU-s tagságunknak…
Tovább olvasom >NGM: mindig fellépünk az indokolatlan áremelés ellen, a következő hónapokban tovább csökkenhet az infláció
Áprilisban az infláció mértéke 4,2 százalékra, míg az élelmiszerinflációé 5,4…
Tovább olvasom >A vártnál magasabb lett az április infláció
Áprilisban 4,2 százalékos volt az éves infláció, havi szinten pedig…
Tovább olvasom >