Megnőtt a kávé iránti kereslet, a termelők lehetnek a nyertesek
A CNBC friss elemezése szerint a járvány érezhetően átrendezte a globális fogyasztási szokásokat. Létezik azonban egy olyan termék, amely még az ilyen különleges helyzetekben is elengedhetetlen sokak számára: a kávé. Azzal pedig, hogy az országok világszerte komoly kávéfelhalmozásba kezdtek az elmúlt időszakban, a termelők nyerhetik a legtöbbet.
Olyan piaci szereplőkről van szó, akik az elmúlt években igencsak megszenvedték a kávé árának folyamatos csökkenését. 2016 után ugyanis a kávé ára 30 százalékot csökkent, és lement az elmúlt évtizedben mért átlagár alá is. Márciusban az arabica típusú kávé fontonkénti ára 1,12 dollár volt, messze elmaradva a 2011-ben mért, 3,00 dolláros csúcstól.
A világ legnagyobb kitermelőjének számító Brazíliából érkező arabica árfolyama 10 százalékot emelkedett márciusban februárhoz képest. A New York-i határidős kávéjegyzések pedig 8,8 százalékot izmosodtak márciusban, elérve a fontonkénti 1,16 dolláros átlagárat.
Kapcsolódó cikkeink
A Nescafé már 2024-ben elérte a 2025-re kitűzött regeneratív mezőgazdasági céljait
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Évente több mint öt teljes napot töltünk kávézással
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >E-cigaretta, kávé, energiaital – mit “szólnak” a fogaink?
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fenntarthatósági keretrendszer segíti az élelmiszeripari beszállítói láncokat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >IV. Employer Branding: A munkáltatói márkaépítés új ritmusa
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magyarország a paprikára épít: 10. hely Európában a friss paprika exportjában, 5. a szárítottban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

