Megnőtt a kávé iránti kereslet, a termelők lehetnek a nyertesek
A CNBC friss elemezése szerint a járvány érezhetően átrendezte a globális fogyasztási szokásokat. Létezik azonban egy olyan termék, amely még az ilyen különleges helyzetekben is elengedhetetlen sokak számára: a kávé. Azzal pedig, hogy az országok világszerte komoly kávéfelhalmozásba kezdtek az elmúlt időszakban, a termelők nyerhetik a legtöbbet.
Olyan piaci szereplőkről van szó, akik az elmúlt években igencsak megszenvedték a kávé árának folyamatos csökkenését. 2016 után ugyanis a kávé ára 30 százalékot csökkent, és lement az elmúlt évtizedben mért átlagár alá is. Márciusban az arabica típusú kávé fontonkénti ára 1,12 dollár volt, messze elmaradva a 2011-ben mért, 3,00 dolláros csúcstól.
A világ legnagyobb kitermelőjének számító Brazíliából érkező arabica árfolyama 10 százalékot emelkedett márciusban februárhoz képest. A New York-i határidős kávéjegyzések pedig 8,8 százalékot izmosodtak márciusban, elérve a fontonkénti 1,16 dolláros átlagárat.
Kapcsolódó cikkeink
Mennyi kávét iszik a Z-generáció?
A német kávépiac jelentős átalakuláson megy keresztül, főként a fiatalabb…
Tovább olvasom >Miért fizetünk többet a reggeli koffeindózisért?
Azt gondolom, kevesen tudunk sikeresen elkezdeni egy átlagos napot egy…
Tovább olvasom >Európába is megérkezett a Nescafé Espresso koncentrátum
Európában is bevezette a Nescafé Espresso Concentrated termékcsaládot a Nestlé,…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >