Meglepő ötletekkel állt elő az IKEA
Az üzletek egyre kreatívabb megoldásokkal próbálják meg a boltokba csalogatni a vásárlókat az e-kereskedelem térhódítása óta. Az innovációban élen jár a svéd óriás is, amely a kiterjesztett valóságot új technológiáját is beveti a siker érdekében – olvasható az origo-n.
Az IKEA óriási népszerűségnek örvend a világon, de ahogy az összes többi kiskereskedelmi boltnak, úgy a svéd gyártónak is lépést kell tartania az e-kereskedelem növekedésével.
Bár jelenleg tízből egy európai ember olyan ágyban alszik, amit az IKEÁ-ban vásárolt, a cég több újítást is bevezet annak érdekében, hogy visszacsábítsa a vásárlókat az áruházakba és ne otthonról, számítógépük segítségével rendeljenek bútorokat.
Az egyik ilyen újítás, hogy az IKEA lehetővé akarja tenni más üzleteknek is az értékesítést, így nem csak közvetlenül a bútorgyár oldalán és boltjaiban lehetne vásárolni, hanem harmadik félen keresztül is.
Kiterjesztett valóság
Ugyan évente több példányt nyomtatnak IKEA-katalógusból, mint Bibliából, de az innováció terén sem akar lemaradni a vállalat, így egy együttműködés keretén belül az Apple-lel egy új programot fejlesztenek.
Az alkalmazás lehetővé tenné, hogy a kiterjesztett valóság segítségével az emberek berendezhessék az otthonukat bútorokkal még a vásárlás előtt, így könnyebben el tudják képzelni az egyes darabokat a lakás különböző pontjain.
A mobil vagy tablet képernyőjén 500-600 különböző bútort lehetne 3D-s méretben elhelyezni a térben,
természetesen ez a szám idővel egyre nagyobb lenne.
Egy konyha bebútorozása nagy és drága feladat. Azt szeretnénk megkönnyíteni, hogy az emberek magabiztosabban, nyugodt lelkiismerettel hozzanak meg egy ilyen fontos döntést – mondta Anders Grafstorm, az IKEA konyha üzletág vezetője.
Az alkalmazás tesztüzeme jelenleg négy helyen zajlik.
Mini IKEA
Az IKEA áruházai híresek gigantikus méretükről, azonban a cégnél felismerték, hogy vonzóbbak lehetnek a kisebb üzletek is.
A svéd gyártó első kompaktabb áruházait még 2015-ben nyitotta meg a városok központjaihoz közelebb,
és napjainkban már 44 helyen található mini-IKEA.
Egyelőre csak hat országban működik ilyen bolt (Egyesült Királyság, Kanada, Norvégia, Olaszország, Japán, Kína), de mivel a modell sikeres, ezért egyre több országban vezethetik be az újítást.
Ezek az üzletek átlagosan tized akkorák, mint a nagy IKEÁ-k, amelyek ráadásul az online rendelések forgalmát is megdobták. Ennek oka, hogy sokaknál a bolt távolsága is szempont, így a hozzájuk közelebb fekvő kis IKEÁ-kba könnyebb eljutni, és átvenni a neten rendelt árut.
Pop-up boltok
Egy másik érdekes kezdeményezést is indított a svéd bútorbolt Londonban. Olyan főzőstúdiókat nyitottak, ahol bárki főzhet magának. Itt természetesen IKEA-bútorokat és konyhai eszközöket használnak a betérők, akik azokat akár meg is vehetik.
Egy másik érdekes ötlet azt teszi lehetővé, hogy IKEA-ágyban reggelizzenek. Ugyanakkor a cég tagadta, hogy önálló éttermet szeretne nyitni. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA a vásárlók oldalán állva több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be az árak csökkentésébe
Ma az Ingka Csoport 39,6 milliárd eurós IKEA kiskereskedelmi forgalomról adott hírt…
Tovább olvasom >Az IKEA új kollekciója elhozza otthonainkba a svéd természetet
A gyermekeknek szóló, SKOGSDUVA kollekciót a varázslatos svéd erdők ihlették,…
Tovább olvasom >Itt az IKEA karácsonyi kalendáriuma: Drágulás és meglepetések
Az IKEA karácsonyi kalendáriuma, a „Vintersaga” idén is kapható a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újabb üzletet nyitott Szegeden a PENNY
Október 10-én Csongrád-Csanád vármegyében nyitotta meg legújabb üzletét a PENNY.…
Tovább olvasom >Adományozással ünnepli 100. áruházának nyitását a JYSK Magyarország
Október végén Debrecenben nyílik a JYSK legújabb áruháza, amely hazánkban…
Tovább olvasom >Izgalmas időszak a magyar csomagküldő piacon: kihívások és átalakulások a szektorban
A magyarországi csomagküldő cégek az elmúlt években számos kihívással szembesültek,…
Tovább olvasom >