Meglepő: nem várt oldalról is érkezhet a drágulás
Az esküvői szezon elstartolásával pedig különösen indul a roham a jobbnál jobb ajándékokért, mivel sokan nem csak egy borítékkal szeretnék meglepni az ifjú párt. Azonban a drágulás nem várt oldalról is érkezhet, hiszen ha valami egyedit szeretnénk vinni, lassan annak is busásan meg kell fizetni az árát – írja a Pénzcentrum.
Már rég nem illik sablonos ajándékokat adni kerekebb évfordulókra, esküvőkre vagy születésnapokra. A korábbi kutatások alapján a magyaroknak szinte teljesen mindegy milyen ünnepről van szó, szeretnek ajándékozni, és egyes ünnepekre pedig még akár többet is elvernek, csak azért, hogy szeretteiket meglephessék.
Gyermeknapra és Húsvétra kevesebbet költünk,Valentin-napra, születésnapokra, esküvőkre és karácsonyra bátrabban szánunk nagyobb összeget az ajándékokra.Több alkalomra még mindig sablonos ajándékokkal készülünk, azonban a felmérések alapján egyre többen vásárolnak online, és hajlandóak vagyunk több időt is eltölteni azzal, hogy a tökéletes ajándékot válasszuk ki szeretteinknek. Esküvőkre, kerekebb évfordulókra pedig szívesen dobjuk össze a pénzt a család többi tagjával is, csak azért, hogy meglephessük szeretteinket.
Ajándékvásárlásban a netes vásárlás az, ami tarol, sőt, az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben. Az Eurostat közelmúltban közzétett adatsora szerint a 2016-os 48 százalékhoz képest tavaly már a hazai internethasználók 74 százaléka vásárolt webáruházból. Az öt év alatt bekövetkezett 26 százalékpontos bővülés a második legmagasabb az Európai Unióban, mindössze egyetlen egységgel maradt el az aranyérmes cseh mutató mögött. Az internetes, és csomagküldő kereskedelem felpörgését látványosan igazolja a hazai statisztika is. Az online értékesítés éves forgalma tavaly előtt lépte túl először az ezermilliárd forintot, 2021-ben pedig jócskán 1300 milliárd forint fölé nőtt.
Ráadásul már nem csak klasszikus webshopokon szerezhetünk ajándékokat, hanem olyan alternatív oldalakon is, mint a Brancs közösségi finanszírozási oldal, ahol akár ajándékot is válogathatunk. Az oldalon ráadásul nagyot mennek a kézműves ötletek is. Jellemzően a magyarok nagyobb ünnepségekre költenek többet, vásárolnak drágább, egyedibb ajándékot. Ezt tapasztalja a Szép Nap Fafaragó stúdió művésze is, Major Janka is, aki fotók alapján készíti el a megrendelők portréját, fafaragással.
Kapcsolódó cikkeink
Nem csak Magyarországon hasítanak a kötelező akciók
Szerbia folytatja az infláció elleni küzdelmet, és tovább bővíti az…
Tovább olvasom >MRSZ Médiatorta: elvitte a magas infláció a magyar reklámpiac növekedését
Közzétették a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) 2023-as média- és kommunikációs piac…
Tovább olvasom >A GKI a vásárolt fogyasztás 3,5%-os visszaesésére számít 2024-ben
A GKI december végi közleményében lényegét tekintve megerősítette 2023–24-re vonatkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >