Meglepő: nem várt oldalról is érkezhet a drágulás
Az esküvői szezon elstartolásával pedig különösen indul a roham a jobbnál jobb ajándékokért, mivel sokan nem csak egy borítékkal szeretnék meglepni az ifjú párt. Azonban a drágulás nem várt oldalról is érkezhet, hiszen ha valami egyedit szeretnénk vinni, lassan annak is busásan meg kell fizetni az árát – írja a Pénzcentrum.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-07-19-21.56.22-1024x671.png)
Sokat költünk ajándékra
Már rég nem illik sablonos ajándékokat adni kerekebb évfordulókra, esküvőkre vagy születésnapokra. A korábbi kutatások alapján a magyaroknak szinte teljesen mindegy milyen ünnepről van szó, szeretnek ajándékozni, és egyes ünnepekre pedig még akár többet is elvernek, csak azért, hogy szeretteiket meglephessék.
Gyermeknapra és Húsvétra kevesebbet költünk,Valentin-napra, születésnapokra, esküvőkre és karácsonyra bátrabban szánunk nagyobb összeget az ajándékokra.Több alkalomra még mindig sablonos ajándékokkal készülünk, azonban a felmérések alapján egyre többen vásárolnak online, és hajlandóak vagyunk több időt is eltölteni azzal, hogy a tökéletes ajándékot válasszuk ki szeretteinknek. Esküvőkre, kerekebb évfordulókra pedig szívesen dobjuk össze a pénzt a család többi tagjával is, csak azért, hogy meglephessük szeretteinket.
Ajándékvásárlásban a netes vásárlás az, ami tarol, sőt, az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben. Az Eurostat közelmúltban közzétett adatsora szerint a 2016-os 48 százalékhoz képest tavaly már a hazai internethasználók 74 százaléka vásárolt webáruházból. Az öt év alatt bekövetkezett 26 százalékpontos bővülés a második legmagasabb az Európai Unióban, mindössze egyetlen egységgel maradt el az aranyérmes cseh mutató mögött. Az internetes, és csomagküldő kereskedelem felpörgését látványosan igazolja a hazai statisztika is. Az online értékesítés éves forgalma tavaly előtt lépte túl először az ezermilliárd forintot, 2021-ben pedig jócskán 1300 milliárd forint fölé nőtt.
Ráadásul már nem csak klasszikus webshopokon szerezhetünk ajándékokat, hanem olyan alternatív oldalakon is, mint a Brancs közösségi finanszírozási oldal, ahol akár ajándékot is válogathatunk. Az oldalon ráadásul nagyot mennek a kézműves ötletek is. Jellemzően a magyarok nagyobb ünnepségekre költenek többet, vásárolnak drágább, egyedibb ajándékot. Ezt tapasztalja a Szép Nap Fafaragó stúdió művésze is, Major Janka is, aki fotók alapján készíti el a megrendelők portréját, fafaragással.
Kapcsolódó cikkeink
A váratlanul alacsony júniusi infláció meglepte az elemzőket
A héten megjelent magyar inflációs adat kellemes meglepetést okozott: a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Az élelmiszerek 1,1 százalékkal drágultak Romániában
Júniusban 4,9 százalékra csökkent az éves infláció Romániában – közölte…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >