Megközelítette a 3 milliót a balatoni utasforgalom
Május közepétől szeptember közepéig majdnem 3 millióan utaztak vonattal a Balatonhoz – olvasható a MÁV-Start Zrt. honlapján kedden közzétett összefoglalóban.
Az elő- és utószezonnal együtt számolt nyári utasforgalom majdnem 40 százalékkal haladta meg a tavalyit, és csaknem 37 százalékkal a 2019-est. Az utószezonban 232 ezren utaztak vonattal a Balatonhoz, ami a tavalyit 27 százalékkal, a járvány előttit 22,5 százalékkal haladja meg. Több mint kétharmaduk a déli partra utazott, a teljes szezonban Balatonlelle, Balatonfüred, Siófok és Zamárdi volt a legnépszerűbb úti cél – írták.
A fejlesztéseknek köszönhetően minden eddiginél több térségből lehetett átszállás nélkül eljutni a Balatonhoz. A sok utasra tekintettel az utószezonban is közlekedtek emeletes vonatok. Jelentős forgalmat bonyolítottak a déli parton éjjel közlekedő Bagolyvonatok is, hétvégenként és a fesztiválok idején több ezer utast vittek – tették hozzá.
Az utasok többsége a MÁV online telefonos alkalmazásán és az Elvira internetes oldalon vett jegyet, az állomásokon elhelyezett automatákból 15 százalék vásárolt. Egyúti kerékpárosjegyből 62 ezret, okosjegyből 24 ezret, napijegyekből és vakációbérletekből majdnem 38 ezret adtak el. A főszezon után visszaesik a balatoni vonatforgalom, de az év többi részében is ütemes a vasúti menetrend a tóhoz – olvasható a közleményben.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent a Trade magazin 2024/12-2025/1. száma
A digitális verzió ezúttal is bővített formában, 192 oldalon jelent meg. Alább, a levél alján…
Tovább olvasom >Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >