Sörpiaci felvásárlás: megállapodott az AB InBev és a SABMiller
Megállapodott egymással a világ legnagyobb és második legnagyobb söripari konszernje arról, hogy a nagyobb megveszi majd a kicsit kisebbet – írja az index.hu. A nagyobb szereplő a történetben a belga-brazil Anheuser-Busch InBev (AB InBev), ami például a Stella Artois-t, a Budweisert és a Corona-t, gyártja, a kisebb pedig a brit-dél-afrikai SABMiller, a Dreher Sörgyárak tulajdonosa, és így a Dreher, a Kőbányai és az Arany Ászok gyártója.
Az AB InBev a megállapodás szerint részvényenként 44 fontot, összesen 67,9 milliárd fontot (104,2 milliárd dollárt) fizet majd a SABMillerért. Ez még csak elvi megállapodás, de a hírre a SABMiller árfolyama 9,1 százalékos pluszban indított kedden a londoni értéktőzsdén.
Persze nem kizárt, hogy a megállapodás ellenére sem jön össze az üzlet, például ha az AB InBev nem kapja meg az illetékes hatóságtól az engedélyt, vagy pedig a részvényesei leszavazzák ezt a tervet. Ilyen esetben a sörgyártónak 3 milliárd dollár vigaszdíjat kell fizetnie.
Ha létrejön, az új konszern a globális sörpiac közel 30 százalékát tartja majd kézben.
Ezzel az üzlettel már lezárult a globális sörpiaci konszolidáció, innen már nem nagyon lehet hová növekedni: a négy nagy cég, az AB InBev, a SABMiller, a Heineken és a Carlsberg már világméretekben lefedik a piacot, és a világ sörtermelésének több mint felét adják. (index)
Kapcsolódó cikkeink
Belép a Colgate-Palmolive a friss állateledelek piacára
Az ausztrál Prime100 friss állateledel-márka felvásárlásával lép be a Colgate-Palmolive…
Tovább olvasom >Megvette a Ferrero a Power Crunch fehérjesnack márkát
A Ferrero, a Nutella és a Ferrero Rocher gyártója, megvásárolta…
Tovább olvasom >Az AB InBev és a 1st Phorm közösen fejleszt új energiaital-márkát
Az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) a sporttáplálkozással és étrend-kiegészítőkkel foglalkozó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Jelentősen nőtt az Alibaba negyedéves nyeresége
Az Alibaba Group Holding kínai e-kereskedelmi óriás adózott eredménye jelentősen…
Tovább olvasom >Új marketing- és kommunikációs vezetővel erősít a Gránit Alapkezelő
2025 februárjától Csonka Attila irányítja a Gránit Alapkezelő marketing-, kommunikációs…
Tovább olvasom >