Megkezdődött az év végi bevásárlási roham az Egyesült Államokban
Több helyről érkeztek idén is az üzleteket megrohamozó vásárlók közötti tettlegességről szóló jelentések, miután az Egyesült Államokban a hagyományos „fekete pénteki” árleszállításokkal megkezdődött a karácsonyi vásárlási szezon.
A Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség várakozásai szerint idén 135,8 millió amerikai kíván élni a „fekete pénteken”, illetve az azt megelőző, hálaadás napján, koraeste megkezdődött hétvégi akciókkal. Tavaly 133,7 millióan vásároltak ebben az időszakban. A kereskedők árbevétele idén 3,7 százalékkal haladhatja meg a 2014-es szintet, és elérheti a 630,5 milliárd dollárt.
Az ünnepi szezon vásárlásainak mintegy egyötöde ezen a hétvégén történik az Egyesült Államokban. Az amerikai kereskedők rendszerint a „fekete péntektől” karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük 20-40 százalékát, ezért készleteik egy részére adott jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap neve arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordul át a veszteséges „vörösből” a nyereséges „fekete” tartományba.
Tavaly, elsősorban az okostelefonok széleskörű elterjedésének köszönhetően, 26 százalékkal nőtt a hálaadásnapi online vásárlások száma. Az IMB Watson Trend szerint az internetes tranzakciók 40 százalékát mobil eszközökről bonyolították le.
Péntekre virradóra Kentucky államban Louisville-ben és Florence-ben bántalmazták egymást a bevásárlóközpontokban kedvezményes árukra vadászó emberek, de a közösségi oldalakon több máshol készült felvételt is posztoltak. A michigani Saginaw-ban például azt vették videóra, hogy egy nő egy zöldségpárolót ragadott el egy kisgyerektől, akinek az anyja is – akinél már két másik is volt a konyhai eszközből – belevetette magát a dulakodásba.
A nagy áruházláncok elsősorban akciós táblagépekkel, laptopokkal, szórakoztató elektronikával, játékokkal, sporteszközökkel és divatcikkekkel próbálták meg magukhoz vonzani a vevőket. A csütörtök éjszakai roham után péntek reggel már mérsékelt volt a forgalom az üzletekben.
Több szervezet idén is politikai és gazdasági célokra próbálta meg felhasználni a „fekete péntek” által felkínált rendkívüli nyilvánosságot: egyesek például a minimálbér felemeléséért tüntettek, mások pedig az ellen tiltakoztak, hogy egy fehér rendőr agyonlőtt egy fekete fiatalt Chicagóban.
A hálaadásnapi és „fekete pénteki” hétvégét a kifejezetten az online vásárlókat megcélzó „kiberhétfő” követi majd. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Trump vámjai miatt amerikai márkák bojkottja indult Indiában
Indiában erősödik az amerikai márkák elleni bojkottmozgalom Donald Trump amerikai…
Tovább olvasom >Véget ért a vámmentes Kánaán: Trump globális korlátozása felforgatja az e-kereskedelmet
Donald Trump felfüggesztette a 800 dollár alatti értékű nemzetközi csomagok…
Tovább olvasom >Feltámadt a túró: újra hasít az amerikai tejipar
Közel húsz éve tartó csökkenés után újra felfelé ível a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Századvég: az aszály hajtotta fel a júliusi élelmiszerárakat
Júliusban az éves infláció 4,3 százalékra lassult, havi összevetésben azonban…
Tovább olvasom >Többmilliárdos kárt okoznak évente Magyarországon a hamisított élelmiszerek és italok
Csak Magyarországon évente közel 16 milliárd forintos bevételkiesést és több…
Tovább olvasom >Új pénzügyi igazgató és ellátási lánc igazgató csatlakozik a HEINEKEN Hungária csapatához
Két kulcsfontosságú területen is új szakember csatlakozott a HEINEKEN Hungária…
Tovább olvasom >