Megkezdődött az év végi bevásárlási roham az Egyesült Államokban
Több helyről érkeztek idén is az üzleteket megrohamozó vásárlók közötti tettlegességről szóló jelentések, miután az Egyesült Államokban a hagyományos „fekete pénteki” árleszállításokkal megkezdődött a karácsonyi vásárlási szezon.
A Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség várakozásai szerint idén 135,8 millió amerikai kíván élni a „fekete pénteken”, illetve az azt megelőző, hálaadás napján, koraeste megkezdődött hétvégi akciókkal. Tavaly 133,7 millióan vásároltak ebben az időszakban. A kereskedők árbevétele idén 3,7 százalékkal haladhatja meg a 2014-es szintet, és elérheti a 630,5 milliárd dollárt.
Az ünnepi szezon vásárlásainak mintegy egyötöde ezen a hétvégén történik az Egyesült Államokban. Az amerikai kereskedők rendszerint a „fekete péntektől” karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük 20-40 százalékát, ezért készleteik egy részére adott jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap neve arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordul át a veszteséges „vörösből” a nyereséges „fekete” tartományba.
Tavaly, elsősorban az okostelefonok széleskörű elterjedésének köszönhetően, 26 százalékkal nőtt a hálaadásnapi online vásárlások száma. Az IMB Watson Trend szerint az internetes tranzakciók 40 százalékát mobil eszközökről bonyolították le.
Péntekre virradóra Kentucky államban Louisville-ben és Florence-ben bántalmazták egymást a bevásárlóközpontokban kedvezményes árukra vadászó emberek, de a közösségi oldalakon több máshol készült felvételt is posztoltak. A michigani Saginaw-ban például azt vették videóra, hogy egy nő egy zöldségpárolót ragadott el egy kisgyerektől, akinek az anyja is – akinél már két másik is volt a konyhai eszközből – belevetette magát a dulakodásba.
A nagy áruházláncok elsősorban akciós táblagépekkel, laptopokkal, szórakoztató elektronikával, játékokkal, sporteszközökkel és divatcikkekkel próbálták meg magukhoz vonzani a vevőket. A csütörtök éjszakai roham után péntek reggel már mérsékelt volt a forgalom az üzletekben.
Több szervezet idén is politikai és gazdasági célokra próbálta meg felhasználni a „fekete péntek” által felkínált rendkívüli nyilvánosságot: egyesek például a minimálbér felemeléséért tüntettek, mások pedig az ellen tiltakoztak, hogy egy fehér rendőr agyonlőtt egy fekete fiatalt Chicagóban.
A hálaadásnapi és „fekete pénteki” hétvégét a kifejezetten az online vásárlókat megcélzó „kiberhétfő” követi majd. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az Egyesült Államokban a vártnál nagyobb mértékben nőttek a termelői árak júniusban
Az elemzők által vártnál nagyobb mértékben emelkedett az amerikai termelőiár-index…
Tovább olvasom >Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Áprilisban stagnált az Egyesült Államokban személyes fogyasztási árindex
Áprilisban már a harmadik hónapja 2,8 százalékon stagnált a személyes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >