Megkezdődött az év végi bevásárlási roham az Egyesült Államokban
Több helyről érkeztek idén is az üzleteket megrohamozó vásárlók közötti tettlegességről szóló jelentések, miután az Egyesült Államokban a hagyományos „fekete pénteki” árleszállításokkal megkezdődött a karácsonyi vásárlási szezon.
A Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség várakozásai szerint idén 135,8 millió amerikai kíván élni a „fekete pénteken”, illetve az azt megelőző, hálaadás napján, koraeste megkezdődött hétvégi akciókkal. Tavaly 133,7 millióan vásároltak ebben az időszakban. A kereskedők árbevétele idén 3,7 százalékkal haladhatja meg a 2014-es szintet, és elérheti a 630,5 milliárd dollárt.
Az ünnepi szezon vásárlásainak mintegy egyötöde ezen a hétvégén történik az Egyesült Államokban. Az amerikai kereskedők rendszerint a „fekete péntektől” karácsonyig terjedő időszakban termelik ki bevételük 20-40 százalékát, ezért készleteik egy részére adott jelentős árengedményekkel próbálják magukhoz csalogatni a vásárlókat. A nap neve arra utal, hogy az üzletek mérlege ilyenkor fordul át a veszteséges „vörösből” a nyereséges „fekete” tartományba.
Tavaly, elsősorban az okostelefonok széleskörű elterjedésének köszönhetően, 26 százalékkal nőtt a hálaadásnapi online vásárlások száma. Az IMB Watson Trend szerint az internetes tranzakciók 40 százalékát mobil eszközökről bonyolították le.
Péntekre virradóra Kentucky államban Louisville-ben és Florence-ben bántalmazták egymást a bevásárlóközpontokban kedvezményes árukra vadászó emberek, de a közösségi oldalakon több máshol készült felvételt is posztoltak. A michigani Saginaw-ban például azt vették videóra, hogy egy nő egy zöldségpárolót ragadott el egy kisgyerektől, akinek az anyja is – akinél már két másik is volt a konyhai eszközből – belevetette magát a dulakodásba.
A nagy áruházláncok elsősorban akciós táblagépekkel, laptopokkal, szórakoztató elektronikával, játékokkal, sporteszközökkel és divatcikkekkel próbálták meg magukhoz vonzani a vevőket. A csütörtök éjszakai roham után péntek reggel már mérsékelt volt a forgalom az üzletekben.
Több szervezet idén is politikai és gazdasági célokra próbálta meg felhasználni a „fekete péntek” által felkínált rendkívüli nyilvánosságot: egyesek például a minimálbér felemeléséért tüntettek, mások pedig az ellen tiltakoztak, hogy egy fehér rendőr agyonlőtt egy fekete fiatalt Chicagóban.
A hálaadásnapi és „fekete pénteki” hétvégét a kifejezetten az online vásárlókat megcélzó „kiberhétfő” követi majd. (Pogár Demeter, MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Minden rekordot megdöntött az idei fekete péntek Amerikában
Az Adobe Analytics friss jelentése szerint jelentős, 7,5%-os növekedést mutatnak…
Tovább olvasom >A nyerstej termelői átlagára 20 százalékkal csökkent egy év alatt
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2023 augusztusában az…
Tovább olvasom >Az energiaital is szabályozott termék lehet, mint a cigaretta és az alkohol
Az Amerikai Egyesült Államokban egyre több szülő és gyermekorvos hívja…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >