Megkezdődött a 44. Országos Borverseny, mintegy 2700 palack bor versenyez
A kedden kezdődött 44. Országos Borversenyen 239 pincészet 890 bormintája, összesen majdnem 2700 palack bor versenyez – közölték az esemény szervezői kedden az MTI-vel.
A magyar borászat legjelentősebb megmérettetésére a legtöbb tételt a kunsági, a szekszárdi és a villányi borvidékről küldték.
Az eseményen a korábbiakhoz képest nagyobb hangsúlyt kapnak a fogyasztói szempontok, amelyek között az utóbbi időszakban felértékelődött az egészség- és a környezettudatosság, valamint a termőhelyek jelentősége.
Kiemelték:
a fiatal felnőttek egyre hamarabb lesznek borfogyasztók, és ez olyan trendfordulót jelez, ami új lendületet adhat a magyar borászatoknak.
A közlemény szerint a verseny megnyitóján az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára megkérdőjelezhetetlennek nevezte a borkultúra létjogosultságát. Tarpataki Tamás szerint a borszakma jövője a piaci érdekérvényesítő képességén múlik, a termelők együttműködéssel és minőségi munkával küzdhetik le a nehézségeket.
A nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos ugyancsak az összefogás jelentőségét emelte ki a rendezvényen.
Rókusfalvy Pál szerint a magyar borkultúra megőrzése komoly felelősség, amihez egyebek között piac- és termékfejlesztési kutatásokra, ökológiai és gazdasági fenntarthatóságra, digitalizációra és generációváltásra is szükség van a borkulturális tevékenységek összehangolása, valamint a borászok közötti termelői közösségek létrehozása mellett.
Az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy nem több bort kell előállítani, hanem jobbakat. Hollósi Dávid ennek érdekében az üzleti modellek újragondolását sürgette, de a szőlészet-borászat hitelfelvevő képessége alapján látja a beruházási és fejlesztési kedvet az ágazatban
– ismeretetik a közleményben.
A 44. Országos Borverseny a június 26-i díjkiosztóval ér véget – olvasható a rendezvény honlapján.
A verseny fővédnöke Nagy István agrárminiszter, védnöke Dr. Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó és Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, fő támogatója az MBH Bank.
Kapcsolódó cikkeink
Minden korty egy új fejezet – teljesen megújul és szintet is lép a BB bor- és pezsgőcsalád
A borkészítés minden fázisát elemezve és átgondolva, a legújabb trendeknek…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság jóváhagyta a kőszegi borok oltalom alatt álló eredetmegjelölését
Az Európai Bizottság jóváhagyta a magyarországi Kőszeg, illetve Kőszegi név…
Tovább olvasom >Történelmi döntés: az Európai Bizottság jóváhagyta az első fenntarthatósági áregyezséget a borágazatban
Az Európai Bizottság első alkalommal foglalt hivatalosan állást egy fenntarthatósági…
Tovább olvasom >További cikkeink
EM: tovább folytatódik a visszaváltási rendszer fejlesztése
Az előző év elejétől bevezetett rendszernek köszönhetően 2025 nyarára jelentős…
Tovább olvasom >Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Újabb probléma hozhat élelmiszer-drágulást
Súlyos következményekkel járhat a latin-amerikai agrárszektorra nézve, ha az Egyesült…
Tovább olvasom >