Megkezdődött a 44. Országos Borverseny, mintegy 2700 palack bor versenyez
A kedden kezdődött 44. Országos Borversenyen 239 pincészet 890 bormintája, összesen majdnem 2700 palack bor versenyez – közölték az esemény szervezői kedden az MTI-vel.
A magyar borászat legjelentősebb megmérettetésére a legtöbb tételt a kunsági, a szekszárdi és a villányi borvidékről küldték.
Az eseményen a korábbiakhoz képest nagyobb hangsúlyt kapnak a fogyasztói szempontok, amelyek között az utóbbi időszakban felértékelődött az egészség- és a környezettudatosság, valamint a termőhelyek jelentősége.
Kiemelték:
a fiatal felnőttek egyre hamarabb lesznek borfogyasztók, és ez olyan trendfordulót jelez, ami új lendületet adhat a magyar borászatoknak.
A közlemény szerint a verseny megnyitóján az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára megkérdőjelezhetetlennek nevezte a borkultúra létjogosultságát. Tarpataki Tamás szerint a borszakma jövője a piaci érdekérvényesítő képességén múlik, a termelők együttműködéssel és minőségi munkával küzdhetik le a nehézségeket.
A nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos ugyancsak az összefogás jelentőségét emelte ki a rendezvényen.
Rókusfalvy Pál szerint a magyar borkultúra megőrzése komoly felelősség, amihez egyebek között piac- és termékfejlesztési kutatásokra, ökológiai és gazdasági fenntarthatóságra, digitalizációra és generációváltásra is szükség van a borkulturális tevékenységek összehangolása, valamint a borászok közötti termelői közösségek létrehozása mellett.
Az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy nem több bort kell előállítani, hanem jobbakat. Hollósi Dávid ennek érdekében az üzleti modellek újragondolását sürgette, de a szőlészet-borászat hitelfelvevő képessége alapján látja a beruházási és fejlesztési kedvet az ágazatban
– ismeretetik a közleményben.
A 44. Országos Borverseny a június 26-i díjkiosztóval ér véget – olvasható a rendezvény honlapján.
A verseny fővédnöke Nagy István agrárminiszter, védnöke Dr. Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó és Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, fő támogatója az MBH Bank.
Kapcsolódó cikkeink
Kína magyar szakemberekkel fejlesztené borászati szektorát
Ökrös Oszkár helyettes államtitkár az Agrárminisztériumban fogadta Feng Fauit kínai…
Tovább olvasom >A magyar bor történetei: királyok kedvencétől a bikavérig – történelmi est Egerben
2025. május 15-én különleges történelmi-gasztronómiai eseménynek ad otthont a Juhász…
Tovább olvasom >A Lidl Magyarország a hazai borászatok sikeréért is dolgozik
A Lidl Magyarország 2024-ben mintegy 17,5 milliárd forinttal, az elmúlt…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH Elemzési Centrum: Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között
Tavaly a fizetések 39%-át költöttük el a kiskereskedelemben, ami a…
Tovább olvasom >Kedvencek újraalkotva – laktóz nélkül
Az elmúlt években robbanásszerű növekedésnek indult a laktózmentes termékek piaca,…
Tovább olvasom >Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >