Megkezdődött a 44. Országos Borverseny, mintegy 2700 palack bor versenyez
A kedden kezdődött 44. Országos Borversenyen 239 pincészet 890 bormintája, összesen majdnem 2700 palack bor versenyez – közölték az esemény szervezői kedden az MTI-vel.
A magyar borászat legjelentősebb megmérettetésére a legtöbb tételt a kunsági, a szekszárdi és a villányi borvidékről küldték.
Az eseményen a korábbiakhoz képest nagyobb hangsúlyt kapnak a fogyasztói szempontok, amelyek között az utóbbi időszakban felértékelődött az egészség- és a környezettudatosság, valamint a termőhelyek jelentősége.
Kiemelték:
a fiatal felnőttek egyre hamarabb lesznek borfogyasztók, és ez olyan trendfordulót jelez, ami új lendületet adhat a magyar borászatoknak.
A közlemény szerint a verseny megnyitóján az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára megkérdőjelezhetetlennek nevezte a borkultúra létjogosultságát. Tarpataki Tamás szerint a borszakma jövője a piaci érdekérvényesítő képességén múlik, a termelők együttműködéssel és minőségi munkával küzdhetik le a nehézségeket.
A nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos ugyancsak az összefogás jelentőségét emelte ki a rendezvényen.
Rókusfalvy Pál szerint a magyar borkultúra megőrzése komoly felelősség, amihez egyebek között piac- és termékfejlesztési kutatásokra, ökológiai és gazdasági fenntarthatóságra, digitalizációra és generációváltásra is szükség van a borkulturális tevékenységek összehangolása, valamint a borászok közötti termelői közösségek létrehozása mellett.
Az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy nem több bort kell előállítani, hanem jobbakat. Hollósi Dávid ennek érdekében az üzleti modellek újragondolását sürgette, de a szőlészet-borászat hitelfelvevő képessége alapján látja a beruházási és fejlesztési kedvet az ágazatban
– ismeretetik a közleményben.
A 44. Országos Borverseny a június 26-i díjkiosztóval ér véget – olvasható a rendezvény honlapján.
A verseny fővédnöke Nagy István agrárminiszter, védnöke Dr. Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó és Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, fő támogatója az MBH Bank.
Kapcsolódó cikkeink
Új lehetőségekkel segíti a kormány a szőlészet-borászati ágazatot
Bővülő lehetőségekkel segíti az Agrárminisztérium a szőlészet-borászati ágazatot, például a…
Tovább olvasom >AM: a St. Andrea Szőlőbirtok lett az év pincészete Magyarországon
A magyar borászatok hittel, kitartással, hűséggel dolgoznak, lépést tartanak a…
Tovább olvasom >Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OKSZ értékelése az élelmiszer inflációról
„Az élelmiszerek vártnál nagyobb (éttermi árak nélkül is 4,6 százalékos)…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: A vártnál rosszabbul alakult az infláció
Bár a piac arra számított, hogy júliusban a 4 százalék…
Tovább olvasom >A FAO élelmiszerár-indexe enyhén emelkedett júliusban
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >