Megkezdődött a 44. Országos Borverseny, mintegy 2700 palack bor versenyez
A kedden kezdődött 44. Országos Borversenyen 239 pincészet 890 bormintája, összesen majdnem 2700 palack bor versenyez – közölték az esemény szervezői kedden az MTI-vel.
A magyar borászat legjelentősebb megmérettetésére a legtöbb tételt a kunsági, a szekszárdi és a villányi borvidékről küldték.
Az eseményen a korábbiakhoz képest nagyobb hangsúlyt kapnak a fogyasztói szempontok, amelyek között az utóbbi időszakban felértékelődött az egészség- és a környezettudatosság, valamint a termőhelyek jelentősége.
Kiemelték:
a fiatal felnőttek egyre hamarabb lesznek borfogyasztók, és ez olyan trendfordulót jelez, ami új lendületet adhat a magyar borászatoknak.
A közlemény szerint a verseny megnyitóján az Agrárminisztérium (AM) agrárpiacért felelős helyettes államtitkára megkérdőjelezhetetlennek nevezte a borkultúra létjogosultságát. Tarpataki Tamás szerint a borszakma jövője a piaci érdekérvényesítő képességén múlik, a termelők együttműködéssel és minőségi munkával küzdhetik le a nehézségeket.
A nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos ugyancsak az összefogás jelentőségét emelte ki a rendezvényen.
Rókusfalvy Pál szerint a magyar borkultúra megőrzése komoly felelősség, amihez egyebek között piac- és termékfejlesztési kutatásokra, ökológiai és gazdasági fenntarthatóságra, digitalizációra és generációváltásra is szükség van a borkulturális tevékenységek összehangolása, valamint a borászok közötti termelői közösségek létrehozása mellett.
Az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának ügyvezető igazgatója hangsúlyozta, hogy nem több bort kell előállítani, hanem jobbakat. Hollósi Dávid ennek érdekében az üzleti modellek újragondolását sürgette, de a szőlészet-borászat hitelfelvevő képessége alapján látja a beruházási és fejlesztési kedvet az ágazatban
– ismeretetik a közleményben.
A 44. Országos Borverseny a június 26-i díjkiosztóval ér véget – olvasható a rendezvény honlapján.
A verseny fővédnöke Nagy István agrárminiszter, védnöke Dr. Nyitrai Zsolt miniszterelnöki főtanácsadó és Rókusfalvy Pál nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos, fő támogatója az MBH Bank.
Kapcsolódó cikkeink
Ca di Rajo – Menolia Prosecco Extra Brut/Brut/Extra Dry
A Menolia egy Prosecco DOC Treviso, amely a klasszikus Prosecco…
Tovább olvasom >A bőrszépítés nemcsak a krémeken múlik – mit üzen a dietetikus?
A szépségipar régóta hangsúlyozza a külsőleg alkalmazott bőrápolók szerepét, miközben…
Tovább olvasom >A Babits Borászat aszúja nyerte a Szegedi Borfesztivál fődíját
A Babits Borászat 2019-es 6 puttonyos aszúja nyerte a Szegedi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megjelent az FMCG-piac 2024. évi kereskedelmi toplistája
Maradt minden a régiben: Lidl, SPAR, Tesco a dobogósok sorrendje!…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a Balaton a legnépszerűbb úti cél pünkösdkor
A pünkösdi hosszú hétvége foglalásainak régiós összesítéséből kiderült, hogy a…
Tovább olvasom >Új piacot talált a hazai food truck scéna
Új piacot keres a hazai food truck scéna, ezért idén…
Tovább olvasom >