Megkezdődhet az űrben a növénytermelés
Az űrben termesztene növényeket a német BASF vegyipari vállalat – írja az agrarszektor.hu. A cégóriás olyan kutatási vállalkozásba kezdett, amellyel a nemzetközi űrállomáson vizsgálnák meg az űrbeli növénytermesztés hatékonyságát. A vizsgálat vezetésére három német diákot választottak ki, akik az év végén kezdik tudományos megfigyeléseiket a világűrben.
Már nem csak a földön termesztene növényeket a BASF, mivel a német cég a közelmúltban olyan kutatás mellett kötelezte el magát, amellyel egyes növényfajták űrbeli termeszthetőségét vizsgálná. A kutatást az év végén kezdik meg három német diák vezetésével a nemzetközi űrállomáson (ISS) – számolt be a foodnavigator.com
A vizsgálat arra irányul, hogy az űrben, gyenge gravitációs körülmények között is lehetséges-e úgy szaporítani egyes haszonnövényeket (például zöldség- és gabonaféléket), ahogy földi körülmények mellett. Feltételezések szerint ugyanis a folyamat alapját és a növények gyökérképződését a gravitáció befolyásolja, ezért azt vizsgálnák meg, hogy az űrbeli viszonyok változtatnak-e ezen.
Ha a növények az úgynevezett mikrogravitáció ellenére is kifejlődnének, ez döntő fordulatot jelentene az űrállomások élelmiszer-utánpótlásában – állítja a BASF. Amennyiben eredményes lesz a kísérlet, új kapuk nyílhatnak meg a hosszabb űrkutatások előtt is, amelyeket eddig a nem megfelelő élelmiszer-ellátottság nehezített.
A sikeres projekt érdekében a kutatást vezető diákok először a BASF mezőgazdasági központjában töltenek majd el egy hónapot. Ezután Floridában, a Kennedy Űrközpontban fejezik majd be a felkészülést az ”űrbeli növénytermesztésre.” (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >Az élelmiszerárak gyorsuló ütemben emelkedtek Németországban
Lassult a németországi infláció júniusban a szövetségi statisztikai hivatal, a…
Tovább olvasom >Két év után először nőtt az e-kereskedelem Németországban
Az iparági szövetség szerint a német online kiskereskedelemben két év…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >